Asa cum se arata in studiul Changing lanes: the automotive C-suite’s agenda for 2013-14, realizat de divizia Global Automotive Center a Ernst&Young, temele strategice care vor domina agenda companiilor din industria auto in 2013 vizeaza capitolele de performanta si capital si vor trebui tratate prioritar.
Acestea sunt mediul economic volatil, ce mentine vizibilitatea redusa (sunt semne clare care indica nesiguranta economica si volatilitate la orizont, iar executivii din industria auto se vor confrunta nu doar cu o variabilitate crescuta si cu incapacitatea de a anticipa cererea, ci si cu piete in stagnare sau chiar in contractie; pentru a face fata acestor conditii dificile, companiile din fruntea clasamentului modeleaza in prezent cererea, acolo unde se poate, prin pret si pachete de optiuni, iar acolo unde cererea nu se poate anticipa companiile se concentraza asupra gestionarii proactive a constrangerilor din lantul de aprovizionare), reinventarea propunerii de valoare pentru consumator (constructorii de automobile de astazi se vad confruntati cu o lume in care trebuie sa satisfaca schimbari foarte rapide in preferintele consumatorilor de pe pietele mari, unde accelerarea urbanizarii produce un impact tot mai puternic asupra notiunii traditionale de detinere a unui vehicul; …