Pe 18 aprilie, la Bucuresti, Ortec a sarbatorit cinci ani de prezenta in centrul si estul Europei, in cadrul evenimentului Ortec Customer Day. Cu aceasta ocazie, parteneri importanti ai furnizorului de sisteme IT au prezentat studii de caz privind procesul de selectare a unei solutii, implementarea acesteia, beneficiile si modul cum procesele se schimba in timp.
Despre dificultatile activitatii de distributie in Africa a relatat Andre Grove, project manager in cadrul Shoprite, important retailer din Africa, cu 1.240 puncte de vanzare in 17 tari si patru centre de distributie.
Impedimentul major in aceasta zona este reteaua rutiera din cauza careia majoritatea companiilor de transport locale se axeaza in principal pe transportul de cursa lunga, astfel ca nu sunt vehicule disponibile pentru transport local. In plus, legislatia muncii este foarte stricta.
Din aceste cauze, modelul de operare si supply chain-ul Shoprite nu indeplineau nici macar propriile cerinte vizavi de performanta ori planul strategic de desfasurare a operatiunilor. Era aplicat principiul livrarilor speciale catre fiecare magazin in parte, iar planificarea era facuta de oameni, pe hartie. „Ne-am dat seama ca aceasta tactica nu mai putea continua si ca trebuie sa trecem la nivelul urmator. Aveam nevoie de un sistem care sa acopere intreaga activitate, cu ajutorul caruia sa fie redus numarul de kilometri sau costurile cu mentenanta. De asemenea, aveam nevoie de un sistem care sa ne dea informatii realiste cu privire la ce este de facut si cata marfa este optim sa livram“, a aratat reprezentantul Shoprite. Pe baza acestor cerinte a fost ales sistemul Ortec si la patru luni dupa implementare s-a facut o comparatie cu ce se intampla inainte si s-a observat ca prin planificarea mai buna a rutelor si folosirea optima a vehiculelor au fost transportate volume cu 22% mai mari, reducandu-se in acelasi timp cu 1% numarul de kilometri parcursi. Economiile rezultate au fost de 400.000 de euro, plus o crestere de patru milioane de euro din cresterea volumelor. Ca urmare a schimbarilor care au intervenit in operatiuni, sistemul Ortec a trebuit sa includa mai multe vehicule, deoarece numarul livrarilor s-a marit de la 240 la 520, flota crescand de la 79 la 123, dar rezultatele au ramas chiar si asa foarte bune.
Odata cu trecerea timpului s-au modificat cerintele operationale, astfel ca a aparut nevoia de mai mult din partea sistemului Ortec si Shortrec a fost inlocuit cu OTD, care acum se afla in ultima faza de integrare cu sistemul propriu de urmarire a vehiculelor, Mix Telematics.
Patru ani de parteneriat, rezultate foarte bune
Inainte de a implementa sistemul Ortec, FM Logistic din Polonia avea o solutie IT pentru logistica, insa ca urmare a dezvoltarii tarii, acesta nu mai era suficienta, astfel ca s-a cautat o alta solutie care sa acopere noile cerinte.
…