Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Produse de top, obtinute prin operatiuni complet automatizate

Prima vizita de anul acesta din cadrul programului „Arilog pentru copii” a fost organizata la fabrica celui mai mare producator de dulciuri din Romania, Kandia Dulce, si in cadrul ei copiii membrilor Arilog, dar si ai reprezentantilor presei, au avut ocazia sa asiste la modul de fabricare si de ambalare ale miniprajiturilor Magura, ale ciocolatei Primola sau ale batoanelor Rom.
 

Ca atare, acestia au parcurs intregul flux tehnologic, de la coacerea blaturilor la turnarea ciocolatei sau a cremelor in forme, observand ca majoritatea operatiunilor se desfasoara pe linii foarte moderne, tehnologizate, unde interventia manuala este extrem de redusa.

Portofoliul de produse Kandia cuprinde in prezent batonul Rom, lansat in 1964, care se mentine pe primul loc intre marcile de batoane de ciocolata, chiar daca aceasta piata este, potrivit reprezentantilor companiei, „competitiva datorita prezentei mai multor marci internationale“. De asemenea, Magura, creata in 1970, ocupa prima pozitie in topul miniprajiturilor. Pe piata de tablete compania ofera brandurile Kandia, Laura si, mai nou, Primola si Novatini. Pozitii de top ocupa si caramelele fructate Sugus sau dropsurile Silvana, portofoliul fiind completat, de curand, si cu biscuitii Primola Cremita si Fit. „Fiecare marca vizeaza cate un segment de piata sau de pret. Astfel, Kandia acopera segmentul main-stream plus, Primola este un produs de masa, iar Laura si Novatini vizeaza segmentul economic. Insa, chiar daca brandul de suflet ramane Kandia, acum consideram Primola ca brand-focus si ca atare cele mai mari investitii sunt directionate catre acesta, mai ales pentru promovare“, au explicat gazdele, subliniind ca fiecare tableta de ciocolata sau pachet de biscuiti ajunge in intreaga tara prin intermediul celor peste 40 de parteneri distribuitori.

O istorie plina de preluari, traduse in investitii si progres
Compania, care in prezent are 500 de angajati, a fost fondata in 1948 sub denumirea „Fabrica de produse zaharoase Bucuresti“, prin procesul de nationalizare a cinci fabrici private, al caror istoric dateaza din secolul al 19-lea. In 1991, compania a fost redenumita Excelent, pana cand, in 1997-1998, o companie privata a preluat majoritatea actiunilor in procesul de privatizare a acesteia.
Perioada 2003-2004 aduce preluarea majoritatii actiunilor (60%) de la Kandia Timisoara, cele doua companii unindu-se intr-o noua entitate: Kandia-Excelent, toate facilitatile de productie fiind centralizate la Bucuresti. In 2005, compania a initiat un program major de modernizare, creand noi linii de productie si extinzand astfel capacitatea. Apoi, in 2006-2007 Kandia-Excelent achizitioneaza marcile de produse zaharoase Sugus si Silvana de la Kraft Foods, consolidandu-si pozitia pe piata dulciurilor din Romania, iar in iunie 2007 grupul Cadbury-Schweppes intra pe piata locala prin achizitia pachetului majoritar de actiuni al Kandia Excelent.

Articole similare

Ad