In ultimii doi ani piata de curierat s-a diferentiat clar pe segmentele B2B, B2C si, mai nou, C2C, fiecare cu profil si asteptari diferite. Aceasta diferentiere clara, suprapusa cu cresterea comertului online, duce la volume mai mari pentru curieri, la nevoia de a diversifica portofoliul de servicii si astfel la obligatia de a investi semnificativ in flota, in sisteme IT sau echipamente.
Cargus a investit anul trecut peste patru milioane de euro in aceste directii si, avand in vedere faptul ca 2014 a inceput extrem de bine, urmeaza alte investitii, astfel incat sa faca fata cresterilor si provocarilor generate de complexitatea tot mai mare a pietei.
In cadrul segmentului B2C nu mai este suficienta livrarea din punctul A in punctul B si se impune o continua optimizare a sistemului informatic. Daca in cazul clientilor de tip B2B sunt foarte importante viteza si siguranta trimiterilor, in cazul B2C clientii magazinelor online isi mai doresc si alte lucruri, cum ar fi comunicarea prin SMS a datei in care comanda lor va fi livrata si posibilitatea sa isi aleaga un interval orar de livrare sau sa isi modifice adresa de livrare, sa deschida coletul la livrare in vederea verificarii continutului, sa poata returna pe loc coletul daca nu corespunde cu produsul comandat etc. In afara de toate acestea, Cargus a introdus si personalizarea mesajelor, informarea cu privire la sumele de ramburs pe care clientii trebuie sa le pregateasca si, cel mai important, tot la solicitarea clientilor, curierul ii va contacta si telefonic in vederea stabilirii unui interval de livrare dorit de ei.
In acelasi timp, si magazinul online pune foarte mare accent pe comunicare, isi doreste o persoana dedicata pentru comunicare permanenta, rapoarte de performanta etc., or, pentru a oferi toate acestea e nevoie de tehnologie. In opinia Nadiei Homoc, director comercial Cargus, provocarea principala in acest sector este data de permanenta nevoie de a dezvolta si customiza solutii pentru fiecare magazin online. Practic, fiecare are propriile nevoi si cereri din punct de vedere al procesului de vanzare catre consumatorul final, proces in care compania de curierat joaca un rol primordial.
Miscari vizibile pe segmentele C2C si B2B
De anul trecut s-a observat cresterea semnificativa a unui tip de comert online mai deosebit, segmentul consumer to consumer, C2C, unde sunt incluse market-place-uri ca Mercador, Okazii.ro, Tocmai.ro. „Livrarea este mult mai dificila decat in cazul B2C pentru ca vorbim de tranzactii intre persoane fizice, care implica neaparat plata la livrare, eventual deschiderea si verificarea coletului, pentru ca atunci cand comanzi de la un magazin renumit te astepti ca produsul sa fie cel pe care l-ai comandat, pe cand in cazul C2C nu exista aceasta certitudine“, a aratat Nadia Homoc, in opinia careia si in industria B2B se preconizeaza noi perspective de crestere, servicii care in strainatate sunt foarte folosite.
…