Potrivit declaratiilor principalilor jucatori de pe piata romaneasca de comert electronic din cadrul celei de a VIII-a editii a Galei Premiilor eCommerce (GPeC), piata retailulului online autohton a avut o valoare de aproximativ 600 de milioane de euro in 2013. Cifra vehiculata face referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor), si nu la servicii, plata facturilor de utilitati, biletele de avion, biletele la spectacole, vacante si calatorii etc.
Potrivit acestora, numarul utilizatorilor de internet a ajuns la 10 milioane anul trecut (cu un milion mai mult fata de 2012, conform EuroStat). Un studiu Daedalus Millward Brown arata ca 27% din romanii conectati la internet, adica aproximativ unul din patru internauti, cumpara online, iar cei mai multi cumparatori online (84%) locuiesc in mediul urban.
Varsta medie a cumparatorilor online este cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar 2013 a adus o crestere de 5% pe segmentul de varsta 45-55 de ani, care reprezinta acum 15% din totalul utilizatorilor de comert electronic (fata de 10% in 2012).
In ceea ce priveste plata online prin card, numarul de tranzactii a crescut in 2013 cu circa 35% comparativ cu 2012, potrivit declaratiilor oficialilor VISA, MasterCard si RomCard din cadrul Galei Premiilor eCommerce. Totusi, metoda preferata de plata a romanilor ramane rambursul (plata la livrare), fiind utilizata in peste 90% din tranzactii.
Valoarea tranzactiilor prin card procesate in sistemul 3D Secure de catre RomCard este de aproximativ 220 de milioane de euro in 2013 (cifra similara cu valoarea inregistrata in 2012).
…