Toyota I-Site a fost desemnat castigator la categoria „Solutii Intralogistice“. Factorii-cheie care i-au adus succesul sunt orientarea catre beneficiile clientului in materie de economie si eficienta. Toyota Material Handling a demonstrat potentialul utilizarii sistemelor de management al flotei cu ajutorul platformei Web. Sistemul a fost implementat deja in noua centre logistice din Spania si Portugalia in decursul unui an. Toyota I-Site a concurat la aceasta categorie alaturi de un sistem de management al depozitului de la Jungheinrich.
Managementul unui depozit se confrunta in zilele noastre cu nevoia de a creste productivitatea, de a controla costurile de operare si de a evita evenimentele neprevazute si accidentele. Pentru a putea face toate aceste lucruri este esentiala reducerea numarului de operatiuni efectuate din momentul preluarii marfurilor si pana la livrarea lor catre beneficiari.
Nu este nevoie sa dispui de un numar mare de echipamente care sa lucreze non-stop, ci doar ca flota existenta sa functioneze cu maximum de eficienta si in deplina siguranta.
Sistemul de management al flotei Toyota I-Site a fost prezentat in forma actuala pentru prima data in 2008, ca o cutie amplasata pe stivuitor. In ultimii ani s-au adaugat foarte multe optiuni suplimentare, in functie de nevoile clientilor.
Cum functioneaza Toyota I-Site?
Pe fiecare stivuitor se monteaza un sistem ce contine o cartela SIM si o antena, care permite comunicarea directa cu server-ul comun si asigura schimbul de informatii dintre el si computerul de bord al echipamentului. Alaturi de acest sistem se pot monta senzori de soc, senzori de perimteru sau alte elemente care pot folosi tehnologia I-Site pentru a garanta conditii de siguranta sau eficienta. Toti parametrii pe care echipamentul ii inregistreaza pot fi observati in orice moment de la centrul de management. De asemenea, se pot citi in timp real orele de functionare inregistrate de echipament.
Toyota I-Site poate furniza rapoarte complexe in vederea eficientizarii activitatii, ce includ consumul de energie pe fiecare echipament in parte si comparativ la nivel de flota, procentul de utilizare a anumitor echipamente din flota in comparatie cu celelalte si respectarea sau nu a ciclurilor de incarcare/descarcare a bateriilor la echipamentele electrice, si recomanda solutii de optimizare a costurilor cu operarea etc. De altfel, prin intermediul sistemului se poate comanda, spre exemplu, oprirea unui echipament care a ramas cu motorul pornit, pentru a se evita consumul inutil de energie si a se optimiza utilizarea bateriei. Inclusiv istoricul interventiilor tehnice (service, intretinere) este inregistrat in sistem, pentru consultarea in orice moment a starii echipamentelor si estimarea eventualelor revizii si a costurilor aferente. Se pot solicita si raportari periodice pentru a vedea evolutia in timp a masurilor implementate in vederea eficientizarii activitatii.