Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Siguranta sporita pe orice tip de drum

Notiuni cum sunt polivalenta, capacitatea de incarcare, contributia la economisirea de carburant, randamentul kilometric, aderenta, grija fata de mediu, resapabilitatea sunt de maxim interes in ochii majoritatii transportatorilor cand vine vorba de alegerea unui tip de anvelopa. Prin lansarea MultiWay 3D, Michelin a promis indeplinirea tuturor acestor parametri.
 


Comenzile de transport difera foarte mult din punctul de vedere al drumurilor ce urmeaza a fi strabatute, deci echiparea camioanelor cu anvelope strict pentru trafic regional sau pentru autostrada nu mai este o optiune. Pentru dezvoltarea unor anvelope potrivite pentru mai multe tipuri de drum si alte solutii inovatoare, Michelin investeste anual aproape 500 de milioane de euro in centrele sale tehnologice.

Gama Michelin X MultiWay 3D a fost lansata in toata Europa in perioada aprilie-iunie si este deja prezenta in oferta distribuitorilor din Romania, in doua dimensiuni: 315/70 si 315/80.
Este vorba de o gama de anvelope polivalente, ce pot fi folosite pe orice tip de carosabil, drumuri judetene, drumuri nationale si autostrazi, in orice anotimp.
X MultiWay 3D este prima anvelopa Michelin de uz regional care contribuie la reducerea consumului de carburant. De asemenea, este prima anvelopa Michelin de directie marcata M+S, ceea ce garanteaza conditiile optime pentru condus indiferent de vreme, in afara de iarna extrema, asigurand economie de timp si de carburant.
Anvelopa pentru axa fata X MultiWay 3D XZE are un profil mai lat cu 20% fata de generatia precedenta, ceea ce face sa poata fi folosita pentru mai multe tipuri de aplicatii. Si distanta de franare a fost optimizata, fiind cu 8 m mai mica fata de XDR2+ si XZT2+.
Anvelopele pot contribui la reducerea costurilor pentru transportatori prin cresterea randamentului kilometric si micsorarea consumului de carburant prin reducerea rezistentei la rulare. Pentru anvelopa de pe axa fata randamentul kilometric creste cu pana la 15% fata de predecesoarea XZT2+, iar pentru anvelopa de pe axa spate, cu pana la 30%.
Rezistenta la rulare a fost redusa cu pana la 25%, iar gradul de resapabilitate este de peste 91% in cazul anvelopei de directie si de peste 94% pentru anvelopa de pe axa spate.

Inovatie in configurarea lamelelor
Pentru ambele modele s-a folosit carcasa Energy Flex, care reduce rezistenta la rulare si consumul de carburant. In ceea ce priveste profilul, pentru a mari aderenta si tractiunea, s-au aplicat mai multe solutii: lamelele „dublu val“ si „picatura de ploaie“, dar si „Tower Pump“ in cazul modelului de tractiune. Acestea apar sub forma unor canale verticale care actioneaza ca niste mici pompe ce fac ca anvelopa sa stocheze apa in caz de carosabil ud, pentru ca apoi sa o evacueze.
O alta noutate este ca anvelopa pentru axa fata are profil directional, iar pentru a beneficia in totalitate de performantele ei producatorul francez recomanda ca, cel putin la inceputul folosirii, sa fie montata in sensul de rulare. Este pentru prima data cand profilul directional este folosit la o anvelopa regionala.
Anvelopa pentru axa de directie are lamele foarte adanci, care cresc aderenta, profilul este format din blocuri masive, iar flancul este ranforsat, astfel ca este marita rezistenta la frecarile cu bordura.                         
Arnaud Potiron, director comercial anvelope de camion, anvelope industriale si agro in cadrul Michelin Romania si Balcani, si Alina Ghica, director marketing Michelin Romania si Balcani, au expus inovatiile aplicate pentru noua gama de anvelope de camion, dar si performantele acesteia

Articole similare

Ad