UE si-a propus trei directii din punct de vedere ecologic. Astfel, se doreste ca, pana in 2020, utilizarea de energie reciclabila, reducerea incalzirii globale si a consumului de energie sa atinga un nivel de 20%.
Acest lucru va avea un impact semnificativ asupra industriei transporturilor.
Deja guvernele au inceput sa ia masuri in acest sens. De exemplu, in Franta se aplica programul ADEME care isi propune sa diminueze consumul de energie cu 8% pana in 2012. In plus, flotele pot obtine rambursari daca iau masuri concrete de economisire a energiei (motoare, anvelope economice etc.). In Germania exista programul De-minimis.
Aceste lucruri au adus anumite modificari strategice pentru Continental, printre care se numara si concentrarea pe dezvoltarea de solutii de resapare.
Prin acestea, Continental doreste sa foloseasca la maximum potentialul de reducere a emisiilor de CO2. Din punct de vedere al protectiei mediului, resaparea are multe avantaje. Sunt reduse deseurile, deoarece carcasele nu mai sunt aruncate, se economiseste energia, iar materiile prime sunt folosite optim. In plus, in productia unei anvelope resapate se elimina mai putin CO2 cu 15-20%, in jur de 25 kg CO2 pentru fiecare anvelopa ContiRe.
De aceea, compania a facut eforturi foarte mari pentru dezvoltarea conceptului ContiLifeCycle promovat in prezent, prin care se obtine si un cost redus de operare. In acest sens, Continental merge pe patru directii: produse performante in functie de cerintele regionale, produse premium, servicii si anvelope resapate. Este vorba de un concept combinat intre oferirea de anvelope noi, managementul carcaselor si anvelope resapate.