Desi anvelopele reprezinta o parte importanta a costurilor unui operator de transport, de multe ori grija acordata acestora nu are aceeasi pondere in strategie. Multi recunosc ca au o problema cu anvelopele, insa fie nu au timp, fie nu au cunostintele necesare pentru a le rezolva. Iar atunci cand vine vorba de contractarea de servicii de consultanta si management in aceasta directie nu sunt multe companii de transport dispuse sa accepte imediat ca au o problema pe care nu o pot rezolva singure.
In general, tendinta este ca managementul anvelopelor sa fie lasat in seama soferului, a mecanicului sau poate a sefului de parc si, de fapt, de cele mai multe ori nimeni nu are grija de ele cum ar trebui. Pana la urma cea mai mare problema este reprezentata de resursa umana si cunostintele pe care le au angajatii, care sa le permita sa se organizeze si sa ia masurile necesare pentru ca performantele obtinute de anvelope sa fie consistente pe o perioada mai lunga de timp. Pentru cei care nu reusesc sa faca asta a aparut recent pe piata o idee de afaceri ce presupune acordarea de servicii de consultanta si management de anvelope, prestate de Tyre Management Consulting, al carei director, Cosmin Lixandru, declara ca, „fiind vorba de consultanta, ii ajut pe transportatori sa invete cum sa se ajute singuri si sa isi dea seama ce trebuie sa aleaga. Toti operatorii au probleme cu anvelopele, dar unii le constientizeaza, iar altii, nu. Atentia acordata anvelopelor este destul de mica deoarece transportatorii au alte probleme, mai grave, spun ei, cum ar fi soferii, furnizorii, accidentele etc., iar anvelopele apar in discutie abia atunci cand se produce o explozie, iar consecintele sunt importante. Dar la mentenanta – care, daca ar fi facuta corect, nu ar aparea celelalte probleme legate de anvelope – nu se uita aproape nimeni. In schimb, daca sunt analizate costurile, anvelopele reprezinta o categorie foarte importanta. Exista un dezechilibru intre atentia acordata si costurile generate. Constientizarea problemei si a faptului ca altcineva trebuie sa se ocupe, un specialist, este bariera cel mai greu de depasit. Este dificil pentru cineva care a construit o companie, cu zeci de ani de experienta in spate, sa admita ca are o problema care este posibil sa fi scapat de sub control. Este un prag psihologic pe care trebuie sa il treaca.“
Training pentru angajati si verificare periodica
Serviciile se adreseaza flotelor de transport marfa sau persoane, cu cel putin 25-30 de vehicule, unde exista personal administrativ, pentru ca, pana la urma, acesta va primi informatiile necesare monitorizarii anvelopelor, astfel incat sa inteleaga mai bine fenomenul. Pachetul include mai multe elemente, pentru ca transferul de cunostinte sa fie facut corect si oamenii sa fie dedicati.
Dupa implementare, care este etapa mai complexa, lucrurile ar trebui sa mearga de la sine pentru ca, odata implementate niste proceduri mai clare, cu cunostinte noi, cu ideea ca …