Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crestere sensibila a vanzarilor de anvelope

Conform raportului Europool, citat de Continental, piata anvelopelor de camion din Romania a inregistrat o usoara crestere in primele 10 luni ale anului trecut, fata de aceeasi perioada din 2013, importanta de mentionat fiind cresterea masiva a importurilor de anvelope de camion din Asia, in special China, care in Romania se situeaza mult peste media europeana din cauza puterii de cumparare scazute a transportatorilor autohtoni.
 

Florin Ponoran, manager commercial sales east countries Bridgestone Europe-South Region, crede ca aceasta crestere a venit si pe fondul ratei de schimb vizavi de dolar, care a avantajat importatorii in mare parte a anului. Anvelopele din Asia taie din cota de piata a celor din categoria medie sau de buget a producatorilor de anvelope premium si, in conditiile in care cererea totala de anvelope de camion in Romania trece de 300.000 de unitati, sunt peste 50.000 de anvelope din Asia care se adauga la segmentul de anvelope de buget existent.
Bridgestone Romania se concentreaza pe segmentul premium al pietei destinate in special clientilor interesati de valoare adaugata, durata totala de viata a produsului, cost/km. Un lucru imbucurator a fost faptul ca in 2014 s-a resimtit o imbunatatire a colectarii de pe piata la toate categoriile de clienti, fie dealeri, fie transportatori, atat pentru anvelope de vehicule comerciale, cat si pentru autoturisme. A existat o imbunatatire semnificativa incepand cu trimestrul al doilea si la final de 2014 nu exista client cu termen de plata peste 30 de zile, multi fiind intr-o zona de control de pana la 15 zile.
Spyros Politis, marketing director truck tires Michelin Central and Southern Europe, estimeaza ca piata a crescut cu 3%, datorita preponderent revigorarii activitatii de transport, in special pe segmentul international. „Putem vorbi despre o revenire a pietei, in contextul in care aceasta a crescut cu 37% fata de nivelul din 2009. In 2014 piata de anvelope de camion a fost in mare in linie cu asteptarile preconizate la sfarsitul lui 2013. Cresterea se datoreaza in principal revigorarii transportului international, pe fondul unei evolutii pozitive a principalilor indicatori macro-economici. Cea mai importanta evolutie a pietei din Romania in 2014 a fost pe segmentul premium, din care face parte si Michelin“, considera Politis.
Alina Mihaescu, commercial marketing manager Goodyear CSEE, a aratat ca si vanzarile Goodyear pentru regiunea EMEA, din care si Romania face parte, au crescut, inca din primele luni fiind raportat un plus de 3-5 procente pentru anvelopele de camion si OTR, adaugand ca „aceasta crestere isi mentine trendul si ne asteptam ca si Romania sa fie in linie cu evolutia de pe intreaga piata din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. In 2014 s-a inregistrat o activitate mai mare fata de 2013 pe segmentul de transport, ceea ce a impactat pozitiv si rezultatele noastre financiare din subsidiara, cu o perioada excelenta in cel de-al treilea trimestru al lui 2014.“

Articole similare

Ad