Lucrarile la infrastructura au continuat in septembrie in Banat, si nu este vorba doar de refacerea asfaltului de pe autostrada Timisoara-Arad in zonele unde au aparut deja gropi. De aceea, cel tarziu la inceputul lui octombrie, adica inainte de termen, ar urma sa fie inaugurat lotul 1 din autostrada Timisoara-Lugoj, de circa 10 km. La inchiderea editiei erau deja finalizate lucrarile la suprafata de rulare si se muncea la cele doua spatii de odihna, plantarea pomilor si instalarea gardurilor, precum si la nodul de intrare/iesire, care era in mare parte terminat.
In plus, lucrarile avanseaza si la capatul celalalt al acestei autostrazi, la Giarmata, astfel incat se estima ca la final de octombrie s-ar putea circula de la Arad la Izvin daca s-ar finaliza subtraversarea autostrazii de drumul judetean Timisoara-Masloc.
In timp ce unele proiecte avanseaza, chiar daca incet, altele nici nu incep, fiind blocate de contestatii dupa contestatii. Astfel, tot in septembrie a fost suspendata de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, pentru a doua oara, licitatia CNADNR pentru consultanta la reactualizarea studiului de fezabilitate pentru contractul de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, din cauza unor probleme legate atribuirea contractului. Mai exact, se acuza faptul ca unele dintre cerintele autoritatilor sunt in afara cadrului legislativ aplicabil procedurii si proiectului propus si faptul ca autoritatea contractanta nu a modificat caietul de sarcini in conformitate cu deciziile anterioare ale CNSC – asta deoarece casa de avocatura Bostina si Asociatii, care a depus contestatia de luna trecuta, a acuzat intr-o prima instanta probleme legate de caietul de sarcini si a avut castig de cauza.
Reamintim ca Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima data in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinvi-Aktor a renuntat la contract deoarece nu a putut obtine finantare.