GEFCO a implinit pe 12 mai 10 ani de prezenta pe piata noastra si a organizat, in parcul Herastrau din Capitala, un eveniment aniversar in care si-a prezentat rezultatele financiare pe 2014 si planurile si estimarile pentru 2015 atat la noi, cat si pe plan global. Aceasta conferinta a prilejuit in acelasi timp si prima intalnire oficiala cu presa a noului director general GEFCO pentru Romania si Bulgaria, Jérôme Chevrolet, care detine si functia de Area Manager Balcani.
Compania a avut anul trecut la noi o cifra de afaceri de 52 de milioane de euro, cu 10% mai mult decat in 2013 si de 10 ori mai mare decat in primul sau an de activitate aici, iar Luc Nadal, presedintele Consiliului de Administratie GEFCO, a profitat de aceasta aniversare pentru a prezenta rezultatele la nivel global ale companiei.
2014 a fost un an al contrastelor si per total rezultatele au fost mai slabe decat cele estimate initial pentru ca, desi primul trimestru a adus o crestere importanta a volumelor – „si chiar ne-am gandit ca economia isi revine in Europa“ – iar al doilea a fost constant, in restul anului, din cauza crizei sociale, politice si economice din Rusia, scaderea a fost vizibila. Si din punct de vedere al repartitiei pe zone geografice situatia a fost dezechilibrata, fiind inregistrate cresteri in Europa Centrala si de Est, Franta si Europa de Vest, stagnari in China si Rusia si scaderi in Turcia, Argentina (tara aflata in continuare in criza financiara) si Brazilia (in recesiune din mai 2014). In ceea ce priveste cele cinci sectoare de activitate in care e implicat GEFCO, au fost, la fel, urcusuri – in logistica vehiculelor finite, depozitare si ambalaje – si coborasuri – in segmentul overseas (transport aerian si maritim), in timp ce transportul rutier a mers bine, „dar nu exceptional“. In sfarsit, in ceea ce priveste segmentarea in functie de clienti, volumele pentru PSA Peugeot Citroën si General Motors au scazut cu 12, respectiv 13%, in timp ce pentru restul clientilor au crescut cu 14%. Astfel, scaderea cu 10,4% a cifrei de afaceri realizate cu PSA a determinat si scaderea fata de 2013 a ponderii acesteia in totalul cifrei de afaceri a GEFCO, de la 50 la 44%, in timp ce ponderea altor clienti a crescut de la 35 la 38% datorita cresterii cu 10,6% a cifrei de afaceri din relatia cu ei. In special in Asia si Estul Europei a crescut portofoliul de clienti, in zona „1520“ (numita astfel din cauza distantei dintre sinele caii ferate din Rusia), cu 179 de noi contracte in Rusia, cate 57 in Kazakhstan si Ucraina si 53 in statele baltice. Iar Romania joaca un rol foarte important in zona, deoarece leaga aceste piete de Europa de Vest. Pe de alta parte, tot in estul Europei, 2014 a adus si probleme, asa cum puncteaza Luc Nadal, iar ele continua si in prezent, piata auto a scazut si e dificila, astfel ca de curand General Motors si-a inchis fabrica din Rusia din cauza recesiunii, iar unii furnizori de componente auto, chiar daca nu au inchis fabricile, au oprit …