Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Intre inovatie si spirit practic

La editia de anul acesta a Expozitiei Bauma de la München, producatorii de macarale au incercat sa vina cu solutii oarecum de compromis. Astfel, noile modele se intreceau, pe de o parte, in atingerea unor inaltimi si capacitati de ridicare cat mai mari, iar pe de alta, intr-o simplificare cat mai mare a lor, pentru un transport mai usor, o asamblare/dezasamblare mai rapida, costuri mai reduse, dar in special pentru a corespunde cerintelor din domeniul inchirierilor de utilaje, mult mai solicitat in aceasta perioada de recesiune.
 

La Bauma 2010, Hyva a expus o gama diversificata de produse de la Hyvalift (incarcatoare cu carlig si incarcatoare tip schip), Kennis (macarale mobile), HyvaCrane (macarale fixe) si Hyva (cilindri).
Hyvalift a propus vizitatorilor targului un incarcator cu carlig echipat cu tehnologie CAN-bus si ecran multifunctional in interiorul cabinei. Acest utilaj de 22 t este echipat cu „Slide and Knuckle”, un sistem de incuiere hidraulic destinat blocarii oricarui tip de container si care permite alunecarea rapida. Acest sistem de 5,8 m este capabil sa permita transportul containerelor de la 3,7 la 6,9 m. Sistemul de control inovativ este programat sa opereze toate miscarile in secvente si, in plus, sa verifice toate miscarile pentru a asigura o operare in siguranta. Sistemul, dezvoltat initial pentru masinile de pompieri, este acum utilizat pentru o gama larga de aplicatii ale vehiculelor comerciale.
Hyvalift a mai expus si un nou incarcator telescopic cu schip, de 14 t, echipat cu sistem de blocare hidraulic NG2014TAXL. Bratele de ridicare au la baza designuri deja utilizate, dar lungimea bratelor telescopice a fost crescuta de la 1.250 la 1.450 mm (XL) si 1.600 mm (XXL). Acest incarcator este echipat cu un sistem de blocare pentru containere, proiectat sa ofere o siguranta maxima a marfii.
Kennis propune o noua macara mobila cu furca pentru paleti si falca de prindere pentru caramizi. Modelul 16-R/71-3, o solutie compacta unica si inovativa cu stabilizatoare complet automate pentru picioare, este echipata cu motor diesel Hatz cu doi cilindri. Macaraua atinge minimum 3,5 m cu o capacitate de ridicare de 4.500 kg si maximum 7,1 m cu o capacitate de ridicare de 2.100 kg.
HyvaCrane a expus trei dintre macaralele sale de top, respectiv HB50X, HB151X si HC361X. HB50X stabileste noi standarde pentru manevrare prin comanda radio pe macaralele mici, fiind echipate cu telecomanda, optional, chiar din fabrica, iar HC151X si HC361X vin echipate standard cu telecomanda.
Despre activitatile din Romania, amintim ca la sfarsitul anului trecut Hyva a desfasurat primul eveniment de training de la noi, care a avut loc la Bucuresti la sediul DAF-EVW Holding, avand drept tema „Procedurile after-sales”. Programul a inclus sesiuni despre aspecte tehnice, HyvaCARE, proceduri after sales si garantii. Evenimentul a cuprins si un atelier cu instructiuni practice despre caracteristicile tehnice si operarea kiturilor hidraulice de basculare, supape PT, pompe, cilindri, montarea kiturilor pe camioane si operarea in siguranta a basculantelor.
Printre participantii la eveniment s-au numarat reprezentanti ai partenerilor Hyva din Romania, precum si noi parteneri din Republica Moldova (East Auto Lada) si Bulgaria (Cleanmat).

Macaralele Kobelco, dedicate lucrarilor dificile
Seriile CKE de macarale pe senile de la Kobelco pot fi configurate pentru o gama larga de aplicatii, de la constructii de cladiri, drumuri, poduri sau porturi la lucrari civile. Seriile SL tintesc proiecte pe scara larga legate de energie, precum si instalatii pentru infrastructuri majore. In completarea unei capacitati de ridicare mari, sistemul inovativ de asamblare este proiectat sa corespunda regulamentelor de transport din intreaga lume si sa minimalizeze munca necesara asamblarii/dezasamblarii.
Seria BME cuprinde o masina foarte solida, care poate fi echipata cu accesorii specializate pe diferite lucrari din domeniul fundatiilor. BME800HD, cu o capacitate maxima de ridicare de 80 t la 3,6 m si cu o lungime maxima a bratului de 54,9 m, echipata cu frane cu disc de tip umed, aduce putere si precizie in operare, eficienta in lucrarile civile, comenzi simple si caracteristici sigure pentru realizarea fundatiilor.
Macaralele hidraulice pe senile de tip CKE600, cu o capacitate maxima de ridicare de 60 t la 3 m si o lungime maxima a bratului de 51,8 m, si CKE700 (70 t/3,1 m) ofera siguranta si control cu mentenanta minima, iar CKE800 (80 t la 3 m) este echipata cu un sistem inovativ de franare multi-disc de tip umed, putand fi utilizata in cele mai grele lucrari.
Kobelco propune si modelele CKE 900 cu capacitatea de ridicare de 90 t la 3,4 m, CKE 1100 (100 t la 3,6 m), CKE 1350 (135 t la 4,5m) – utilizata la construirea unor cladiri foarte inalte sau la poduri – si CKE 1.800 (180 t/3,75m). Bratul CKE 2500 poate ridica 250 t la o inaltime maxima de 4,6 m, echipat cu un sistem de auto-asamblare pentru adaptarea rapida la conditiile de pe santier.
Din gama SL, Kobelco propune modelele SL 4500 si 6000, cu o capacitate maxima de ridicare de 400 t, respectiv 550 t, in configuratie standard.

Noi macarale Palfinger
Palfinger a venit la Bauma cu o serie de inovatii si premiere. Modelele PK 23002 SH, PK 27002 SH, PK 34002 SH, PK 19502 si PK 22002 „High Performance” au fost lansate la numai trei ani de la prezentarea gamei de macarale HP. Produsele din ultimele serii aduc un sistem de extensie a bratului, fara intretinere, lucru posibil datorita utilizarii unor elemente glisante, construite dintr-un material sintetic special, in combinatie cu o vopsire prin cufundare cataforetica.
Toate imbunatatirile macaralei PK 22002 EH „High Performance” se vor reflecta in termene mai bune de servisare, o protectie sporita a mediului si in eficienta costurilor de operare. Palfinger a mai adus la Bauma o noua nacela pentru muncitor si noi stabilizatori auxiliari, produsi in-house, care sa se reflecte intr-o reducere a greutatii si o crestere a domeniilor de utilizare.
Incarcatoarele cu carlig Palift din gama Telescopic si Power au fost prezente la standul Palfinger, cu o gama de perfectionari detaliate. Palift T20.70 in conjunctie cu Palift P20.65, proiectate pentru domeniul constructiilor, ilustreaza spectrul larg de servicii acoperite de incarcatoarele cu carlig Palift.
Epsilon a ajuns o piatra de hotar in dezvoltarea macaralelor pliabile montate pe camion, si este acum in asteptarea obtinerii patentului pentru sistemul de parcare a bratului macaralelor TipperZ si TripleZ.
La standul de platforme Palfinger, alaturi de Wumag WT 1000 si P260 B intr-o varietate mare de versiuni de caroserii, a stat si noua platforma de acces montata pe camion, P320, din clasa Jumbo.

Subventii pentru a-si pastra angajatii
Pentru compania italiana Fassi, anul trecut a fost cel mai rau din punct de vedere al pietei de echipamente. „Desi acum avem semne ceva mai bune, va trebui sa vedem daca aceste imbunatatiri vor fi constante pe parcursul intregului an sau este doar ceva trecator. Romania este insa una din tarile cele mai afectate de criza, deci probabil ca ii va lua mai mult timp sa-si revina, in functie de deciziile politice ce se vor lua”, a declarat Giovanni Fassi, directorul companiei. Oricum, „in sectorul de macarale avem experienta unei recesiuni ciclice. In fiecare decada, trei ani piata merge in jos, iar sapte in sus. Din 2004 a inceput ciclul de crestere, care acum s-a rupt la mijloc. In sase luni am cazut de la 100 la 50%. Anul record a fost 2007, cu 10.000 de macarale produse si livrate catre distribuitori, dupa care in 2008 am scazut cu 20%, iar in 2009 am ajuns pe minus 50% fata de 2007”, a precizat Luigi Porta, director de export al Fassi.
Modul de lucru al companiei nu este bazat pe vanzarea pe baza de stocuri, ci productia este organizata intr-un sistem comparabil cu procedura „just-in-time”. Exceptie fac insa tarile indepartate care pastreaza produse pe stoc din pricina timpilor de livrare, mai ales ca Fassi este prezent si pe piete din America de Nord si de Sud sau Canada, exportand peste 83% din ceea ce produce.
In ceea ce priveste depasirea crizei actuale, principalele masuri adoptate de Fassi au vizat pastrarea fortei de munca, utilizand posibilitatea de a obtine subventii guvernamentale. „Din cei 510 de angajati ai grupului, 40 erau angajati temporar, carora nu le-am mai reinnoit contractul. Am pastrat insa angajatii permanenti si am inceput din ianuarie 2009 pana la sfarsitul lui 2010 sa ii platim in sistem subventionat de stat, care acopera 75-80% din valoarea salariilor”, a precizat Luigi Porta.
O alta masura ar fi reducerea pretului produselor, care insa nu se poate realiza decat prin imbunatatirea constanta a tehnologiei, pentru a putea produce componente in conditii cat mai economice.
„De aproape 30 de ani, Fassi isi automatizeaza procesele de productie, in loc sa caute tari unde forta de munca este mai ieftina sau sa descentralizeze productia de componente, care ar fi o decizie pe termen scurt. Unii din competitorii nostri, in anii 1995-1997, au descentralizat productia de componente in Slovenia, care la acea data era o tara competitiva. Azi, Slovenia este o tara scumpa, ca Italia sau Austria, ceea ce inseamna ca vor trebui sa se relocheze. De aceea automatizarea totala ofera cele mai scazute costuri cu forta de munca, fara sa mai vorbim de precizia executiei”, a incheiat directorul de export al Fassi.

Articole similare