Desi anul acesta se asteptau vanzari semnificative, in special pe vehicule noi, lipsa de bani si mai ales incertitudinile legislative au facut ca operatorii sa nu se inghesuie asa de tare pen- tru a-si cumpara autobuze si microbuze noi. Astfel, in primele sase luni ale anului au fost inmatriculate doar 53 de autobuze, dintre care 14 livrate de BMC in urma licitatiei de la Braila. Practic, cresterea procentuala este de circa 40%, dar valorile sunt oricum mici.
Sunt asteptate insa vanzari mai sustinute in cea de-a doua parte a anului, in conditiile in care licitatia pentru traseele interjudetene a fost stabilita pentru aprilie 2013.
Pe primul loc dupa jumatate de an se situeaza BMC, cu 29 de unitati, urmat de Mercedes-Benz, cu 9 autobuze, si Iveco, cu 6. Alti producatori care au reusit sa vanda masini noi anul acesta sunt Setra (2 unitati), Robus (2), Gyuleryuz (1), Kravtex (1), Neoplan (1), Otokar (1) si Scania (1).
Spre deosebire de perioada ianuarie-iunie 2011, vanzarile de autobuze second-hand au scazut acum aproape la jumatate, un semn ca operatorii de transport se „pastreaza“ pentru un efort financiar mai mare de acum inainte. Astfel, vorbim de numai 396 de vehicule inmatriculate in primele sase luni din 2012. Autobuze