Setra a lansat in 2012 noua serie ComfortClass 500, care se apropie ca si confort si tehnologie de gama de autocare premium. Autocarul are un design progresiv, care ii accentueaza „figura“, rolul principal fiind de optimizare a aerodinamicii si de reducere a fortei de frecare cu aerul, al carei coeficient este acum de numai 0,33. Iar consecinta directa este reducerea cu 5% a consumului de carburant. Tot pentru a imbunatati aerodinamica, autocarele
ComfortClass 500 sunt cu 95 mm mai lungi decat predecesoarele lor. Astfel, S 515 HD masoara 12.295 mm, in timp ce S 516 HD are 13.115 mm, iar S 517 HD, 13.935 mm. Latimea a ramas neschimbata, 2.550 mm, iar inaltimea este de 3.770 mm. Ampatamentul este si el mai mare cu 10 mm, astfel ca volumul compartimentului de bagaje a crescut de la 8,4 la 8,5 m3 si poate ajunge pana la 9,7 m3 daca se renunta la toaleta.
Cele mai multe modificari au fost aduse partii din spate a vehiculului – unde radiatorul are acum un design asimetric – pentru a face loc grupului propulsor Euro 6, mai mare si mai greu. Comparativ cu seria 400, greutatea proprie a CC500 a fost redusa cu 500 kg. Scheletul in sine este mai usor cu 150-200 kg, desi pentru a corespunde directivei europene R66 s-a impus sporirea stabilitatii vehiculului. Dar s-a schimbat compozitia pilonilor, fiind folosit otel foarte rezistent acolo unde este nevoie si alte materiale mai usoare in rest. Nici grosimea pilonilor nu mai este aceeasi pe toata lungimea lor, ci doar in punctele esentiale. Profilurile rotunde sunt mai usoare decat cele patrate, iar pe lateral grosimea panourilor este de 50 mm, fata de 70 mm cat era inainte.
Setra CC 500 este propulsat de motorul OM 470, care dezvolta 425 CP la 1.800 rpm si are un cuplu maxim de 2.100 Nm la 1.100 rpm. Cutia de viteze este de noua generatie, PowerShift GO 250-8, al carei raport este 6,57 in treapta intai si ajunge la 0,63 in cea de-a opta. Autocarul dispune de un pachet complet de sisteme de siguranta, inclusiv FCG (Front Collision Guard) si ABA 2 (sistemul de asistenta activa la franare). In premiera, autocarele sunt echipate cu sistemul ATAS, de asistare a soferului in vederea mentinerii atentiei in timpul condusului. Acesta masoara capacitatea soferului de a reactiona la conditiile de trafic si intervine prompt in atentionarea soferului.
…