Interesul pentru atribuirea curselor interjudetene, la sfarsitul lui februarie, a fost maxim, in conditiile in care s-a amanat licitatia de trasee judetene. Si cum batalia a fost stransa au aparut si nemultumirile. ARR are o pozitie transanta fata de sedinta de atribuire si considera ca modul in care s-a desfasurat aceasta este cat se poate de corect. Contestatiile inaintate de societatile care nu au putut participa la licitatie din cauza criteriului insolventei sau din cauza certificatelor fiscale pe care trebuiau sa le prezinte deja nu mai sunt problema ARR, sunt de parere reprezentantii Autoritatii, ci a Ministerului Transporturilor, emitentul actelor normative care au reglementat desfasurarea atribuirii la interjudetean.
In ciuda nemultumirilor aparute in jurul atribuirii programului de transport interjudetean, reprezentantii Autoritatii Rutiere sunt de parere ca licitatia s-a desfasurat corect si doar contextul actual a inflamat spiritele, operatorii concentrandu-si toata atentia si resursele pe interjudetean, ca urmare a suspendarii judeteanului. „Avand in vedere faptul ca la 89-90% dintre cursele atribuite nu au fost semnalate probleme, se poate spune ca licitatia s-a derulat in parametri normali. S-a inregistrat o concentrare mai mare la interjudetean si tocmai de aceea numarul de nemultumiti a parut mai mare, plus ca nu a mai fost – ca alta data – un termen de comparatie cu atribuirea la transportul judetean. Nu trebuie uitat ca in 2008 in cazul acestuia din urma au fost foarte multe reclamatii si mai sunt si acum procese pe rol, iar la interjudetean nu era nimeni nemultumit. Tot in urma cu cinci ani au fost atribuite la interjudetean nu mai putin de 9.000 de curse, fata de doar 3.000 in prezent, pentru ca atunci fusesera incluse in program si cursele limitrofe Capitalei“, ne-au declarat surse din cadrul ARR.
In ceea ce priveste contestatiile, reprezentantii ARR au aratat ca sunt in discutie maximum 10 trasee, intrucat problemele legate de insolventa si de certificatele fiscale nu tin de Autoritatea Rutiera, ci de MT, care a emis actele normative in cauza dupa discutii inclusiv cu asociatiile patronale.
Au fost si semnalari, inainte de atribuire, potrivit carora unele companii de transport au dorit sa participe cu certificate fiscale false. Se fac cercetarile de rigoare si se doreste ca sanctiunile sa fie mai mult decat drastice, atat pentru persoanele care au facut falsurile, cat si pentru societati, in sensul pierderii onorabilitatii acestora din urma.
Programul de transport a generat cele mai multe contradictii
Principala nemultumire in legatura cu licitatia a aparut, potrivit oficialilor ARR, din cauza faptului ca asociatiile patronale si confederatiile au solicitat atribuirea vechiului program de transport, la care multi operatori au cerut modificari de ore, de autogara etc. Iar acestea nu au mai fost aprobate in final.
…