Vehiculele hibride se numara din ce in ce mai mult printre preferintele clientilor. Ca urmare, Irisbus, a anuntat ca, la jumatatea anului viitor, noul Citelis Hybrid va intra in productia de serie. De la jumatatea acestui an, trei astfel de vehicule au intrat in teste. Vor fi disponibile doua modele, de 12 si 18 m. Ambele variante au motor de 6 l, Tector EEV de 300 CP. In cazul versiunii de 12 m, generatorul electric are o capacitate de 140 kW, iar in cazul modelului de 18 m, generatorul are o capacitate de 200 kW.
Generatorul electric este integrat in carcasa motorului diesel. Prin implementarea Start&Stop s-a obtinut o reducere a emisiilor fonice si, mai ales, reducerea consumului de carburant cu 25-35%.
Motorul Tector este cu 25% mai mic decat un motor diesel conventional (6 l in loc de 8 l).
Motorul electric actioneaza axa spate, oferind un cuplu ridicat, astfel incat sa se obtina o accelerare rapida a vehiculului.
Axa spate a acestui model hibrid este aceeasi ca si la modelul conventional, necesitand aceeasi mentenanta.
Datorita recuperarii energiei generate la franare, uzura franelor este mult redusa.
Accesul la componentele auxiliare sistemului hibrid este foarte facil. Sistemul de racire a motorului electric si generatorului, convertorul si filtrele de aer ale sistemului de ventilatie pentru baterie sunt montate pe acoperis, ca urmare nu este restrans spatiul destinat pasagerilor. Tot pe acoperis, in continuarea acestor sisteme, exista spatiu necesar si pentru montarea instalatiei de aer conditionat.