Am ajuns la jumatatea anului si inca nu se stie cum ramane cu licitatiile de trasee judetene si interjudetene.
Discutiile dintre autoritati si operatori sunt in toi, dar fara vreo concluzie finala inca. Intre timp, au mai aparut si alte variante: prelungirea programelor de transport pana in 2012, 2013 sau 2016. Din pacate, nimic nu este stabilit si inca se poarta discutii asupra modificarii legislatiei, mai ales ca se doreste realizarea unei singure legi unitare a transportului, care sa includa transportul local, taximetria si inchirierea, potrivit lui Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Reprezentantii ARR, MAI si MT spera ca pana la finalul verii sa se stie exact cum vor sta lucrurile, astfel incit si carausii sa isi faca un plan pentru perioada urmatoare.
In plus, MT a sugerat elaborarea unui program de transport national comun, pentru o mai buna organizare si coordonare a transportului judetean si interjudetean. Iar MAI este in principiu de acord cu aceasta propunere.
Daca programul de transport va fi gestionat integral de ARR, asa cum au solicitat numerosi transportatori, sau se ramane la actuala formula, ramane de vazut. Directorul general al Autoritatii Rutiere, Iancu Craciunoiu, este de parere ca, la ora actuala, mentinerea atribuirii programului de transport in 2011 este complet nerealista, pe fondul crizei economice, al scaderii numarului de calatori si al cresterii pirateriei cu autoturismele.