Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kent si Centro, in Romania

Dupa lansarea europeana de la Kortrijk, din octombrie anul trecut, autobuzele urbane Otokar Kent si Centro au ajuns si in tara noastra pentru o prima vizionare, la inceputul lui 2010. Vehiculele au fost prezentate de importatorul oficial al producatorul turc in Romania, MHS Truck&Bus, care de la finele anului trecut a demarat si activitatea de service si vanzare de piese de schimb pentru parcul circulant Otokar existent la noi.
 

Dupa ce a devenit cunoscut pe piata din Romania cu autobuzele de capacitate medie Navigo si Vectio, destinate curselor interurbane, Otokar revine in forta la inceputul lui 2010 cu doua modele noi pentru transport urban: autobuzul Kent, de 12 m lungime, si Centro, de 5,9 m.
Discutiile privind colaborarea dintre MHS Truck&Bus si producatorul turc au fost demarate anul trecut, importatorul MAN si Neoplan fiind, de acum, si reprezentantul oficial Otokar pentru Romania. Gama de produse oferita de MHS se completeaza practic cu modele noi pe segmentul interurban, dar si cu autobuze urbane mai ieftine. Astfel, pretul de lista pentru Centro este de 64.000 de euro, in timp ce la Kent se ridica la aproximativ 170.000 de euro, cu doua variante pentru agregatul de aer conditionat. Din 2010, Kent va fi ofertat la licitatiile din Romania, in functie de specificatiile caietului de sarcini. „Vom alege intre Otokar Kent si MAN Lion’s City, in functie de cerintele de pe piata. Cum in Romania se pune insa mare accent pe pret, estimam ca primul se va bucura de succes. Mai ramane sa se simplifice procedura de licitatie, pentru ca acest segment sa se deblocheze“, a explicat Florin Tudor, directorul de vanzari al diviziei de autobuze din cadrul MHS Truck&Bus.
MHS a preluat deja clientii care au in parc autobuze Otokar pentru partea de service si piese de schimb, la nivelul tarii numarul total ridicandu-se la 150 de unitati. „Este adevarat ca pana acum utilizatorii Otokar nu au beneficiat de o retea de service bine organizata careia sa i se adreseze, astfel ca cei mai multi fac reparatii in curtea proprie, aducandu-si piese de schimb direct din Turcia. Iar acum venim in intampinarea lor cu reteaua noastra din toata tara“, a explicat Florin Tudor.
In acelasi timp, MHS a mai preluat un stoc de 17 unitati Navigo si Vectio, cu motorizare Euro 4, din care a reusit sa vanda doua anul trecut, catre companii ce efectueaza transport in cont propriu. Pentru cele 15 vehicule ramase au fost scoase deja cartile de identitate de la RAR si se cauta clienti, alte autobuze noi urmand sa fie aduse numai pe comanda. Se va constitui si un parc de demo, mai ales ca este planificata o caravana prin tara, cu toate modelele Otokar.

Kent sau Centro, dupa necesitatile urbei
Otokar Kent are greutate proprie de 10.800 kg, fiind echipat cu motor Deutz EEV, de 290 CP. Transmisia e automata Voith, producatorul turc alegand-o gratie unui consum mai bun inregistrat la rularea cu viteze scazute, de pana la 40 km/h, comparativ cu alte transmisii similare. Suspensia este integral pneumatica, iar sistemul de franare include frane-disc pe toate rotile, ABS si ASR in standard.
In cele cateva zile pe care le-a stat in Romania, Kent a fost prezentat Regiei de Transport din Iasi, care si-a manifestat interesul in vizionarea autobuzului, intrucat preconizeaza organizarea unei licitatii in 2010, dar si operatorului de transport din Bacau.
Centro are maximum 22 de locuri (in diferite variante de configurare, cu sau fara carucior cu rotile) si face parte dintr-o categorie noua de produse pentru piata de la noi, fiind dedicat oraselor mici, cu stradute inguste, unde nici fluxul de calatori nu e mare. Cerere din partea operatorilor pentru acest tip de vehicule exista, iar autobuzul a fost prezentat deja la Deva, Ramnicu-Valcea si Resita.
Centro va fi ofertat cu motor Euro 5 de 146 CP si transmisie manuala. Vehiculul este compact, cochet si bine echipat, cu o singura usa dubla pozitionata in spatele axei frontale, pe unde se face si accesul caruciorului cu rotile. ABS, sistemul de ingenunchere, agregatul de aer conditionat si radio-CD-ul cu MP3 player sunt standard, optional fiind disponibil un monitor LCD.

Articole similare

Ad