Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fratele mai mic al lui Cibro isi intra in drepturi

Midibuzul Trituro, de 23+1 locuri, a intrat pe linia de productie a C&I Eurotrans la sfarsitul anului trecut. Vehiculul este construit pe sasiul-platforma VW Crafter, de 3,5 t, la care s-a montat o axa suplimentara si suspensie pneumatica, si reprezinta o solutie mai atractiva ca pret decat Cibro, oferind in acelasi timp fiabilitate si productivitate germana. Caroseria este construita atractiv si ingenios, fiind evidenta experienta producatorului roman pe segmentul transportului de calatori.
 

La drum, Trituro este stabil si usor de manevrat, toate functiile si comenzile suplimentare fiind integrate armonios in configuratia Crafter.

Trituro este cel mai nou produs C&I si reprezinta o solutie mai economica decat Cibro, intrucat variantele de sasiu pe care se caroseaza sunt mai ieftine decat sasiul Vario. Pe de alta parte, poate fi configurat cu 24 de locuri, suficient pentru un autobuz de capacitate medie. Spre deosebire de Cibro, Trituro a fost gandit din start pe doua variante de sasiu – Mercedes-Benz Sprinter si Volkswagen Crafter – astfel incat clientii se pot orienta in functie de vehiculele pe care le mai au deja in flota si de afinitati. Cele mai multe solicitari se primesc pentru Mercedes-Benz, potrivit lui Ilie Comusi, director general C&I Eurotrans. Pentru test-drive am avut insa la dispozitie un model Trituro pe sasiu VW Crafter de 3,5 t, varianta cu ampatamentul de 4.325 mm si cabina normala. Aceasta din urma a fost preferata cabinei inaltate, intrucat trebuia facuta o decupare a plafonului in partea din fata, pentru montarea usii. Principala modificare constructiva este montarea celei de-a doua axe spate simple, originale Volkswagen. Suspensia este pneumatica pe puntea spate si mecanica pe fata, cu arcuri parabolice. De precizat ca toate echiparile suplimentare, cum ar fi a doua axa spate, pernele de aer etc., se achizitioneaza de la producatorii sasiurilor, astfel incat pentru fiecare dintre modele se lucreaza doar cu componente de origine.
O alta interventie pe linia de mecanica principala este retarderul Frenelsa cu trei trepte, special produs in Spania pentru modelele Sprinter sau Crafter. Atunci cand este actionat se aprinde un led mic galben de semnalizare la bord. Separat, exista si optiunea de dezactivare a retarderului.
Numele Trituro a fost inspirat de faptul ca vehiculul are trei axe, iar in prima faza a fost conceput cu destinatie turistica („turo“).

Manevrabilitate obisnuita Volkswagen
Trituro se conduce foarte usor, la fel ca orice VW Crafter, fiind propulsat de motorul VW CKU diesel Euro 5, de 1.968 cm3 si 163 CP la 3.600 rpm. Cutia de viteze este manuala cu sase trepte plus marsarier, cu schimbatorul de viteze tip joystick pozitionat pe bord, la indemana soferului. Odata cu trecerea la motorizare Euro 6, si pentru Trituro se va obtine certificarea COC.

Articole similare

Ad