Atlassib, cea mai mare companie privata de transport de persoane din Romania, ramane consecventa politicii de innoire continua a parcului de vehicule, achizitionand si in acest an 10 autocare Mercedes-Benz Tourismo cu motorizare Euro 6. Valoarea totala a investitiei se ridica la 2,5 milioane de euro, iar odata cu achizitia noilor vehicule operatorul sibian ajunge sa detina nu mai putin de 61 de autocare Tourismo plus un Travego, toate cu varsta mai mica de cinci ani, din totalul de 178 de unitati ale flotei de transport international.
Cele 10 autocare livrate catre Atlassib sunt si primele unitati Mercedes-Benz cu motorizare Euro 6 inmatriculate in Romania. Discutiile pentru achizitionarea lor au fost demarate inca de anul trecut, astfel ca a existat posibilitatea alegerii intre Euro 5 si Euro 6, insa s-a optat pentru ultima varianta, pe de o parte datorita economiei de carburant care se asteapta sa se obtina cu noua motorizare, dar si din considerentul taxelor mai mici de drum la Euro 6 fata de Euro 5. Nu trebuie omise nici aspectele legate de protectia mediului, iar in cazul in care vehiculele vor merge si in curse ocazionale este importanta oferirea celui mai redus nivel de poluare in vederea accesului nerestrictionat in marile metropole europene. De altfel, in tot mai multe orase din Germania, dar si in tarile scandinave, nu se mai poate intra fara Euro 6. „Atlassib a fost mereu un «cap de pod» in transportul de persoane si era normal sa fim primii care sa intram pe piata cu Euro 6, mai ales dupa ce colegii nostri de la Transcar au achizitionat anul trecut 20 de camioane care corespund noului standard de poluare“, a explicat Daniel Micu, director general Atlassib.
Interesul crescut pentru cursele ocazionale se datoreaza, in parte, cresterii numarului de solicitari de inchiriere a autocarelor pentru grupuri de turisti straini care viziteaza Romania, dar si faptului ca turistii romani doresc calitate. „Nu se pune inca problema incheierii de contracte cu agentii de turism, intrucat nu este specificul nostru. Vom incerca insa sa raspundem, in masura disponibilitatii, solicitarilor punctuale care apar.“
Numar mai mare de locuri
Configuratia este similara celorlalte autocare din flota Atlassib, insa de data aceasta s-a optat pentru 53+1+1 locuri, pentru o capacitate mai mare de transport. „Numarul de pasageri pentru cursele internationale de linie a crescut, astfel ca are sens sa mergem cu un numar mai mare de locuri in vehicule. In plus, am avut in vedere si eficienta economica, foarte importanta in conditiile actuale ale pietei. Presiunea pe pret este foarte mare, astfel ca un venit crescut pe kilometru este esential, mai ales ca dorim sa ramanem consecventi politicii de innoire periodica a parcului auto“, a subliniat Daniel Micu.
Este cunoscut faptul ca in cazul multor curse, din cauza concurentei (in special neloiale), tarifele practicate sunt la limita de jos. Daca se va introduce acciza suplimentara la carburant este greu de crezut ca …