Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

65 de Trituro pentru Bucuresti-Ilfov

Foarte multi dintre operatorii de transport care efectueaza curse intre Bucuresti si localitatile din Ilfov au optat pentru autobuzul romanesc Trituro. Primele comenzi pentru atribuirea traseelor metropolitane au fost primite in decembrie 2013, iar la pana la sfarsitul lui martie in curtea C&I Eurotrans isi asteptau proprietarii nu mai putin de 65 de vehicule.
 

Special pentru transportul metropolitan, Trituro are trei axe si o capacitate de 57 de locuri, fiind construit pe sasiu Mercedes-Benz Sprinter sau Volkswagen Crafter, pe care se asambleaza o caroserie autoportanta, ce inglobeaza o a treia axa portanta.

Povestea Trituro a inceput la finele lui 2012, cand C&I Eurotrans a lansat midibuzul de 23 de locuri realizat pe sasiu Mercedes-Benz Sprinter, ca o alternativa pentru modelul mai mare Cibro, construit pe sasiul camionetei Vario. Cum Daimler isi anuntase intentia de a renunta la Vario odata cu trecerea la standardul de poluare Euro 6, incepand cu ianuarie 2014 carosierul roman a fost nevoit sa gaseasca o solutie alternativa si asa a aparut Trituro. Dupa versiunea turistica a urmat autobuzul urban de 30 de locuri, in vara anului trecut, iar in toamna au inceput pregatirile in vederea atribuirii de trasee din zona metropolitana a Capitalei.
Primul caiet de licitatie anuntat de Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB) deschidea optiunile pentru autovehicule Euro 6, hibride sau electrice. Iar pentru C&I acest lucru ar fi reprezentat un avantaj, este de parere Ilie Comusi, administratorul C&I Eurotrans, intrucat prototipul de autobuz electric era aproape gata. Ulterior, caietul de sarcini a fost schimbat, fiind solicitate – surprinzator – vehicule cu motorizare Euro 5, asta in conditiile in care vorbim de o licitatie programata pentru jumatatea lui 2014, iar de la inceputul acestui an nu se mai pot comercializa autobuze noi decat Euro 6.

Prototipul electric, transformat in autobuz diesel de 57 de locuri
Odata cu schimbarea cerintelor pentru licitatie, autobuzul electric a ramas in „stand-by“, urmand a se reveni asupra lui dupa finalizarea vriei livrarilor de vehicule urbane. Introducerea insa in caietul de sarcini a punctajului diferentiat intre capacitatile de transport de 30 si de 50 de locuri ar fi reprezentat un dezavantaj pentru autobuzul Trituro urban de 30 de locuri, asa cum fusese specificat initial, astfel ca s-a luat decizia construirii unui vehicul care sa poata obtine maximum de punctaj si in noua configuratie. Baza a reprezentat-o prototipul autobuzului electric, realizat pe sasiurile Sprinter si Crafter. Vehiculul fusese gandit din start pentru sarcini mai mari, intrucat trebuia sa poata transporta si pachetul de baterii. Acumulatorii au fost practic eliminati din proiect, pastrandu-se motorizarea diesel si suplimentandu-se numarul pasagerilor. „In final, caietul de sarcini ne-a venit ca o manusa, cu toate ca, daca s-ar fi mentinut prevederea initiala de punctare a sistemelor de propulsie alternativa, …

Articole similare

Ad