Autobuzele reprezinta coloana vertebrala a transportului public si vor deveni tot mai importante pe viitor, pe fondul nevoii de optimizare a circulatiei in interiorul oraselor. Provocarile pentru constructorii de vehicule sunt foarte mari, in sensul dezvoltarii de autobuze cat mai eficiente, economice, capacitive si, nu in ultimul rand, confortabile.
Cea de-a opta editie a International Bus Competition (IBC), desfasurata la sfarsitul lui martie sub patronajul companiei de transport din München (MVG), a reunit vehiculele a cinci producatori europeni (care detin impreuna o cota de piata de 90%) si a avut ca scop identificarea celui mai bun autobuz urban desemnat in conditii reale de exploatare. Este vorba de MAN Lion’s City, Mercedes-Benz Citaro, Scania Citywide, Solaris Urbino 12 si VDL Citea SLF 120.
Citaro a fost desemnat castigator, in urma obtinerii unui punctaj superior la toate capitolele: caroserie, suspensie, manevrabilitate, siguranta si confort. Consumul de combustibil inregistrat de castigator a fost de 32,73 l/100 km in trafic urban si de 30,72 l/100 km in mediu rural.