Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TopClass „sparge“ recorduri la consum

Setra TopClass 516 HDH a sosit la inceputul lui august in Romania, incarcat la capacitate, pentru un test drive de doua zile prin tara. Echipat cu cel mai puternic motor Mercedes-Benz pentru autocare, OM 471, de 510 CP, vehiculul a inregistrat valori de consum impresionante pe toate segmentele de drum, media pentru cei 559,9 km parcursi in total fiind de 22,3 l/100 km.
 

Setra 516 HDH, de 13,3 m lungime, cu trei axe, impresioneaza de la prima vedere prin maiestuozitate si eleganta. Iar pentru autocarul de test s-a optat pentru o vopsea albastru inchis metalizat, asortata la interior cu tonuri de albastru si alb. Plafonul panoramic de sticla TopSky, disponibil ca echipare optionala, este rezervat seriei TopClass, iar pachetul cuprinzator de sisteme de siguranta si asistenta la condus contribuie nu doar la confortul pasagerilor si al soferului, ci si la obtinerea unui consum optim de combustibil. Astfel, media de consum pentru cele doua zile de teste a fost de 22,3 l/100 km, cu 127 l de motorina folositi pentru 559,9 km.
Anul trecut am testat modelul ComfortClass 515 HD, pe doua axe, echipat cu motor de 428 CP, greutatea totala a vehiculului fiind de 17.700 kg. Consumul mediu in cele doua zile de test a fost de 23,29 l/100 km, ceea ce face ca cei 22,3 l/100 km inregistrati acum cu 516 HDH sa fie cu atat mai impresionanti. Este adevarat ca traseul a diferit putin (din considerente obiective), drumul de la Sibiu la Bucuresti fiind facut acum pe relatia Valea Oltului-Ramnicu-Valcea-Pitesti, in timp ce anul trecut am mers spre Brasov-Cheia.
Coeficientul de aerodinamica este acelasi ca in cazul ComfortClass 500, respectiv 0,33, insa trebuie tinut cont de faptul ca rezistenta la frecarea cu aerul este mai mare in cazul autocarului TopClass, intrucat acesta din urma este mai inalt cu aproximativ 20 cm in partea din fata si cu 11 cm in zona agregatului de aer conditionat. Greutatea proprie a vehiculului este 16.400 kg si incarcat cu sacii de nisip si bidoanele de apa (plus soferul si doi pasageri) greutatea totala a ajuns la 21.300 kg.
Un rol decisiv in optimizarea consumului de combustibil in cazul 516 HDH il joaca, fara discutie, cel mai puternic motor Mercedes-Benz disponibil pentru autocare, OM 471, de 12,8 l, cu sase cilindri in linie. In varianta de 510 CP, cuplul motor maxim de 2.500 Nm favorizeaza un raport de transmisie mai mare (i=3,583 in treapta a opta de viteza). In acest fel, schimbarea treptelor de viteza ale transmisiei automatizate PowerShift 3 nu se face atat de des ca in cazul motoarelor mai mici, iar regimul de turatii se mentine la valori reduse, acest lucru contribuind, de asemenea, la reducerea consumului.

21,5 l/100 km pe sectiunea Sibiu-Ramnicu-Valcea
Prima zi de test a inclus traseul Sibiu-Valea Oltului-Ramnicu-Valcea-Dealul Negru-Pitesti-Bucuresti, fiind parcursi in total 292,1 km, in patru ore si 30 de minute. Viteza medie de deplasare a fost de 65 km/ora, iar consumul mediu inregistrat, de 22,9 l/100 km, a inclus si portiunea …

Articole similare

Ad