La doi ani de la lansarea seriei ComfortClass 500, Setra si-a largit gama de produse pe acest segment cu patru modele noi: doua autocare „high deck”, 511 HD si 519 HD, cel mai mic si cel mai mare din gama, si doua versiuni nou-noute „middle deck”, 515 MD si 516 MD. Gratie platformei modulare pe care sunt construite, vehiculele raspund unei palete diverse de aplicatii, iar in cazul versiunilor HD consumul de combustibil este cu pana la 8% mai mic decat al modelelor precedente ale seriei TC 400.
Cele patru autocare au fost testate de jurnalistii europeni la jumatatea lunii trecute, in frumoasa regiune Burgenland (Lower Austria), iar pe traseele din jurul lacului Neusidl au alternat zonele de deal cu cele de campie, cu regim de autostrada, drum national si prin interiorul localitatilor.
Noile modele 515 MD si 516 MD sunt o alternativa interesanta pentru cei care doresc un autocar Setra mai accesibil ca pret, dar care sa ofere aceleasi performante tehnice si siguranta cu care clientii s-au obisnuit. Vehiculele, de 12,295 si respectiv 13,115 m lungime, au doua axe si o inaltime de numai 3,560 m (inclusiv agregatul de aer conditionat), fiind propulsate de motorul OM 936, de 354 CP, in tandem cu cutia de viteze manuala GO 190. Optional autocarele pot fi echipate si cu noul propulsor OM 470, de 360 sau 394 CP, iar la transmisie se poate opta pentru cutia manuala GO 210 sau pentru PowerShift.
Chiar daca la o prima vedere 515 MD si 516 MD ar putea parea „rudele mai sarace” ale familiei CC 500, in realitate nu este deloc asa. Modelul 515 MD testat este trainic si sprinten: este o placere sa folosesti cutia de viteze cu sase trepte plus marsarier, retarderul este foarte eficient, iar celelalte sisteme de siguranta activa pot fi comandate in functie de preferintele fiecarui operator in parte. Oricum, programul de stabilitate (ESP), cu ASR si BAS (asistenta la franare) este inclus in configuratia de baza, ca si sistemul de diagnoza on-board, cruise-controlul sau sistemul audio Bosch Classic Line.
Scaunele pasagerilor sunt Setra Route, dar la alegere se pot monta altele mai confortabile. De asemenea, aproape toate dotarile din pachetul de optionale ComfortClass sunt disponibile si la 515 MD sau 516 MD, inclusiv podeaua de lemn, configuratia 2+1 a scaunelor etc. Usa din mijloc poate fi montata si in partea din spate a autocarului, pentru a optimiza configuratia interioara si capacitatea calelor de bagaje. In acest fel, se obtine un volum maxim de 10,7 m3, fara toaleta, si pot fi transportati pana la 52 de pasageri.
Vehiculele vor intra pe linia de productie la finalul acestui an la fabrica Setra din New-Ulm. Cu siguranta insa nu vor aparea si alte versiuni din gama MD, potrivit lui Thomas Fricke, Head of Project „New Concept Raised Floor”, intrucat scopul ei este sa fie accesibila ca pret. Acesta este si motivul pentru care 516 MD are doar doua axe la 13,115 m. O a treia axa ar creste costul de achizitie, dar si consumul de combustibil. …