Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Promisiuni pentru un transport mai corect si mai bine reglementat

Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) incepe anul alaturi de doi parteneri strategici – Patronatul National Roman si Uniunea Generala a Industriasilor din Romania – impreuna cu care isi doreste sa aiba un cuvant greu de spus la negocierile cu autoritatile pe probleme de legislatie in transporturi si nu numai.
La conferinta anuala, organizata la sfarsitul lui ianuarie la Brasov, au fost dezbatute problemele curente de legislatie, dar si chestiuni legate de controlul ISCTR si al Politiei Rutiere asupra vehiculelor de transport marfa si calatori, combaterea pirateriei, cu ajutorul Politiei si Directiei Generale Antifrauda, situatia drumurilor si prejudiciile aduse de restrictiile de circulatie s.a.

 

Din 2011, odata cu intrarea in vigoare a pachetului rutier – regulamentele 1071, 1072 si 1073 – au fost elaborate in viteza actele normative de aplicare a legislatiei europene, astfel ca au si necesitat ulterior corectii, unele chiar importante. Din pacate, nici pana acum nu s-a depasit etapa de modificare si de optimizare legislativa, cu toate ca in 2014 au fost elaborate la nivelul Ministerului Transporturilor 21 de acte normative. De remarcat adoptarea recenta a ordinului 1148/ 2014, care modifica ordinul 458/ 2002 privind clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor utilizate la servicii regulate in trafic national, fiind eliminata conditia de clasificare a acestora, astfel ca nu mai trebuie dotate cu aparate video, radio-casetofoane si scrumiere.
Pentru 2015 se doreste elaborarea a nu mai putin de 30 de acte normative, a aratat Lizeta Volcinschi, specialist in cadrul Directiei Rutiere a MT, multe dintre ele cu caracter tehnic. Unele sunt deja promovate inca din 2014 si se afla in procedura parlamentara, altele, chiar din 2013, cum ar fi legea de aprobare a ordonantei 27.
La sfarsitul lui ianuarie a.c. fusese aprobata in sedinta de guvern modificarea ordonantei 37 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere si odihna si utilizarea aparatelor tahograf, politistii raman cu atributii de control al aparatelor tahograf, desi operatorii solicitasera contrariul, fiind instruiti special in acest sens. Imbucurator este ca sanctiunile pentru abaterile pentru depasirea timpilor de conducere au fost diminuate, acestea fiind acum de 9.000-12.000 lei, 4.000-6.000 lei, 600-1.000 lei si 250-500 lei, in functie de gravitate.
Proiectul pentru modificarea legii 92 este in continuare la Ministerul Dezvoltarii (MDRAP), chiar daca discutii pe marginea acestuia se poarta de mai mult timp, inclusiv inter-ministerial. „Este esentiala in primul rand modificarea legii 51/2006, care este caduca. A aparut anterior regulamentului 1370 si, cel putin pe parte de transport, aceasta lege nu respecta regulamentul, cu toate ca este cea mai apropiata de el“, a precizat Lucian Lambru, director general adjunct al Autoritatii Rutiere Romane.
Referitor la modificarea ordinului 980, la nivelul ARR s-a format un grup …

Articole similare

Ad