Desi industria de autovehicule pentru transport de persoane a traversat o perioada mai dificila, ca urmare a reducerii investitiilor facute de autoritatile locale, Daimler a tinut sa demonstreze ca dezvoltarea tehnologiei nu a batut pasul pe loc, ci dimpotriva: noi produse sunt in „pole-position“ pentru a fi lansate, tehnologia existenta fiind continuu slefuita pentru a imbunatati eficienta, siguranta si confortul transportului. Si, cum Daimler are traditie in testarea indelungata a produselor sale inainte de lansare in conditii extreme – de la temperaturi de -40 oC pana la +40 oC – producatorul german a invitat presa de specialitate sa testeze impreuna cu specialistii sai stabilitatea, tractiunea si proprietatile sistemelor de franare ale tuturor vehiculelor de transport de persoane Daimler pe un lac inghetat din nordul Suediei. Testele s-au desfasurat timp de mai bine de sapte ore, jurnalistii avand la dispozitie sase autovehicule de test: Travego Safety Coach, Tourismo K, Sprinter Travel 65, Setra 516 HDH, Citaro G si CapaCity L, ultimele doua, articulate.
In Arvidsjaur si Arjeplog, doua orase din nordul Suediei, situate la 65o si respectiv 66o latitudine nordica, iarna incepe in octombrie si continua pana in mai, iar temperatura medie anuala este de 0 oC. Testele pe suprafata inghetata a lacurilor din regiune sunt ideale pentru a dovedi manevrabilitatea, stabilitatea, controlul si siguranta vehiculelor, iar Daimler Buses a ales acest decor pentru traditionalele teste de iarna extrema la care sunt supuse autobuzele si autocarele Mercedes-Benz si Setra. Desigur, totul are loc in conditii de deplina siguranta si, desi apa are o adancime de 200 m, gheata de deasupra este suficient de groasa pentru a rezista la greutati de pana la 40 t.
Conditii similare de clima sunt indeplinite si la 500 km distanta spre est, in orasul finlandez Rovaniemi. Situat in Laponia, acesta este considerat locul natal al lui Mos Craciun. Teste de manevrabilitate si franare pot fi facute pe pista de 800 m a aeroportului local, pe carosabil mixt – asfalt, gheata si zapada – conditii cu atat mai dificile atunci cand aderenta pe roti este diferita. In apropiere este amenajat un circuit de conducere dinamica, avand diametrul de 280 m, o rampa si un traseu cu obstacole, iar in orasul Rovaniemi, locuit de aproximativ 60.000 de oameni, autobuzele urbane pot fi testate in conditii reale de trafic.
Gama variata de vehicule
Cel mai mic membru al familiei Daimler prezent la teste a fost Sprinter Travel 65, echipat cu suspensie dezvoltata in-house, pentru maximum de siguranta si confort.
Tourismo K, de 10,3 m lungime, nu este doar foarte manevrabil, gratie ampatamentului scurt, ci si de incredere in orice situatie, beneficiind de o distributie optima a greutatii pe axe si de un pachet de sisteme de asistenta si siguranta.
Travego se ridica la nivelul asteptarilor pentru un „safety coach“, chiar si pe gheata si zapada. Autocarul a fost propulsat de motorul OM 470, de 428 CP, …