Oferta de turism este variata si in crestere din punct de vedere al numarului de destinatii, comparativ cu anul trecut. In paralel cu sejururile cu charter cu autocarul si avionul, tot mai multe optiuni sunt pentru transport individual, mai ales in cazul pachetelor de familie, in special pentru Grecia, Bulgaria si Croatia. Grecia este, de altfel, si cea mai ceruta destinatie internationala de vacanta, secondata de Turcia. Marile agentii de turism vin si cu numeroase oferte exclusive, iar pentru a avea control deplin asupra calitatii serviciilor furnizate opereaza propria flota de autocare. La randul lor, agentiile care nu detin parc auto s-au pregatit inca de la inceput de sezon cu contracte pentru serviciile de transport, avand parteneri stabili. Pentru charterele externe se colaboreaza cu tour-operatorii straini, iar pentru operativitate sunt folosite sistemele online de rezervare.
Editia din aceasta primavara a Targului National de Turism este mai buna decat cele precedente, atat din punct de vedere al numarului de expozanti si al ofertelor, cat si al vizitatorilor, este de parere Dragos Anastasiu, presedintele grupului Eurolines Romania, partener TUI Travel Center. In acelasi timp, se constata tendinta transformarii evenimentului intr-un targ de vanzare, pe perioada caruia se si fac reduceri importante.
Eurolines Romania ofera in acest an multe destinatii noi, chartere pe toate relatiile, cu plecari cu avionul si/sau cu autocarul din toate orasele mari ale tarii. In acelasi timp a sporit semnificativ interesul pentru vacantele exotice si special pe acest segment cota de piata a TUI Eurolines este in crestere. Tot mai multe solicitari sunt pentru Thailanda, Cuba, Republica Dominicana, Mexic, Malaezia, Insulele Mauritius, Maldive sau Seychelles. Nu poate trece insa neobservat cutremurul de pe piata turistica internationala cauzat de deprecierea rublei si de scaderea semnificativa a numarului de turisti rusi, a subliniat Dragos Anastasiu.
Strategia de innoire a flotei a dat roade, feedbackul din partea calatorilor a fost foarte bun, astfel ca spre toamna Rombus Transport, compania din cadrul grupului Eurolines responsabila cu serviciile de transport, va comanda alte cinci autocare, cel mai probabil aceeasi configuratie cu ultimele Scania Beulas achizitionate, pentru uniformizarea flotei.
Filadelfia Turism mizeaza pe produsele proprii
Grupul bistritean a dezvoltat produse turistice proprii spre Grecia (Thassos, Halkidiki, Corfu, Riviera Olimpului), cu cazare la tarife foarte bune si transport cu autocar sau avion. „Grecia a mers constant foarte bine, mai ales dupa criza, iar in 2014 vanzarile au crescut cu 50% fata de anul precedent. Tocmai de aceea in 2015 a fost introdus un charter nou, spre Corfu“, a explicat Ioan Sighiartau, director general al grupului Filadelfia.
Turcia este in continuare o destinatie foarte solicitata, acesta fiind al treilea an de operare spre Kusadasi cu pachet special, ce include o oprire de o noapte in Istanbul la …