Piata de autobuze in Europa este in continuare in suferinta, dupa ce a scazut de la 36.000 de unitati in 2013 la doar 25.000 anul trecut, in special din cauza vanzarilor slabe inregistrate in Italia si Spania. 2015 este estimat in jurul aceleiasi valori, pentru ca de anul viitor volumele sa mai creasca usor, spre 28.000 de autobuze. De altfel, se asteapta achizitii mai insemnate si de pe pietele est-europene, ca urmare a infuziei de bani europeni pentru investitii. Inclusiv Romania se asteapta sa mearga mai bine in perioada urmatoare, dupa mai multi ani de achizitii modeste pe segmentul transportului urban, este de parere Rudi Kuchta.
Nu mai departe de Sofia, MAN a livrat 126 de autobuze gratie accesarii de fonduri europene. Polonia este o alta piata unde grupul german are planuri mari, avand in vedere si facilitatile de productie din aceasta tara. Competitia este insa foarte acerba, mai ales pe segmentul transportului public.
Colaborarea la nivel tehnologic intre MAN si Scania nu va fi extinsa si pe segmentul de autobuze/autocare, aici optiunile ramanand in continuare ZF si Voith. Din punct de vedere tehnologic, dupa Euro 6 urmatorul obiectiv pentru MAN este reducerea emisiilor de CO2, …