Vanzarile de autobuze si autocare din prima jumatate a anului au crescut cu 10% comparativ cu perioada similara din 2014, ajungand la 260 de unitati. Lider incontestabil este Solaris, care figureaza in evidentele DRPCIV cu 110 autobuze, aferente licitatiilor castigate la Cluj-Napoca si Pitesti. Pe locul al doilea in clasamentul producatorilor se situeaza C&I, care a avut de lucru serios in ultimii ani pentru Ministerul Dezvoltarii, astfel ca cele mai multe autobu- ze dintre cele 107 cu care figureaza in statistica au fost destinate transportului de elevi si sportivi. Pozitia a treia este ocupata de Isuzu, cu 9 unitati, urmat de Dypety (7), Iveco (4), Temsa (3), BYD si Ferqui, cu cate doua, si Beulas, Indbus, Irizar, Otokar si Setra, cu cate un vehicul.
Operatorii privati raman rezervati in achizitia de unitati noi, preferand second-hand-urile. Astfel, nu mai putin de 448 de masini au fost aduse in prima jumatate a anului din parcurile de vehicule rulate din strainatate si alte 402 au fost tranzactionate pe piata interna. Vorbim in total de 850 de second-hand-uri, cu 33% peste intervalul ianuarie-iunie 2014, cand fusesera inmatriculate 662 de bucati. Marcile preferate de cei care isi aduc vehicule rulate din Occident sunt Setra (111 unitati) si Mercedes (84), urmate de MAN (48), Iveco (36) si Volvo (34). In ceea ce priveste tranzactiile de pe piata interna, cele mai multe reinmatriculari au fost pentru Iveco (62) si Mercedes-Benz (59).
Piata de microbuze a fost revitalizata de achizitiile MDRAP si a crescut in primele sase luni cu 59% fata de perioada similara din 2014. Din cele 597 de vehicule inmatriculate, cele mai multe sunt Mercedes-Benz, respectiv 232. Pozitia a doua este ocupata de Opel (203), urmat de Ford (113), Volkswagen (40), Renault (5), Karsan (3) si Cibro (1).
In cazul vanzarilor second-hand, cele mai multe vehicule – 689 – au fost tranzactionate pe piata interna si doar 98 de microbuze au fost la prima inmatriculare in Romania. Si aici Mercedes-Benz a fost in topul preferintelor, reprezentand jumatate din vanzari. In cazul vehiculelor rulate de import, locurile doi si trei au fost ocupate de Ford si Karsan, in timp ce la reinmatriculari, dupa Mercedes, s-au situat Volkswagen si Iveco.