Dupa ce in ultimii ani si-a innoit pe rand gamele de produse, in contextul trecerii la standardul Euro 6, Daimler Buses propune acum sectorului de transport public o diversificare: gazul natural ca solutie de propulsie alternativa. Astfel, la Busworld Kortrijk, producatorul german va prezenta in premiera autobuzul Citaro NGT, care ofera o reducere a emisiilor de CO2 cu 20% fata de vehiculele diesel. La autocare, noutatea o reprezinta introducerea – din august 2015 – a propulsorului OM 471 pentru modelele Setra TopClass 500 si ConfortClass 500. Tot pentru acestea, dar si pentru gama Citaro, vor fi disponibile optional si faruri LED.
Desi producatorul german s-a mandrit intotdeauna cu motoare diesel foarte eficiente si economice, cererea pentru produse ecologice din partea pietei vest-europene (dar nu numai) nu poate fi ignorata. Noul Citaro NGT, care va fi prezen- tat in premiera cu prilejul salonului de autobuze si autocare Busworld Kortrijk, raspunde tocmai acestui segment de piata, fiind oferit in acelasi timp la un pret mai rezonabil decat autobuzele hibride sau cu tehnologie E-Cell sau Fuel-Cell. Noul model este propulsat de motorul M 936 G, care asigura o reducere a emisiilor de CO2 cu 20% fata de diesel. La un volum de 7,7 l, M 936 G este compact pentru un motor pe gaz si, fiind dezvoltat pe baza OM 936 diesel, ofera aceleasi performante ca acesta din urma. Este insa un motor Otto, cu sase cilindri in linie, care functioneaza la fel ca unul pe benzina, cu convertor catalitic pe trei directii, ce asigura un proces curat de combustie. M 936 G dezvolta 302 CP si ofera un cuplu motor maxim de 1.200 Nm. Gratie procesului curat de combustie, intervalul de service a fost stabilit la 60.000 km. Rezervoarele, al caror numar poate varia intre patru si opt, sunt construite din material compozit, plastic acoperit cu fibra de sticla si carbon. Containerul cu rezervoare este montat pe un sistem de sine integrat in plafon, pentru a evita scurgerile.
Citaro NGT este disponibil in variantele solo si articulat, la fel ca versiunea diesel. Ambele NGT vor avea aceeasi inaltime – 3.389 mm – iar capacitatea maxima de transport va fi de 96 si respectiv 153 calatori, in functie de configuratie si de echipari.
Constructia vehiculului este modulara si are la baza structura Citaro, cu platforma electronica noua B2E si sistem de iluminare interioara LED.
Prima comanda pentru Citaro NGT a venit deja din partea companiei de transport public din Augsburg: 53 de autobuze articulate si 15 solo. Primele unitati vor fi livrate in decembrie 2015.
Piata de autobuze pe gaz natural in Germania este momentan foarte mica, de aproximativ 1%, insa are potential de dezvoltare, mai ales ca nu exista probleme cu infrastructura de alimentare si sunt deja multi operatori care detin statii proprii. In Scandinavia cererea este mai mare, mai ales pentru solutii pe bio-gaz.
…