Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un business de succes din transport intern

Dupa cinci ani in care am premiat doar firmele de transport de marfa si logistica pentru rezultatele financiare obtinute, in cadrul Galei Tranzit, incepand cu anul acesta, vom recompensa si firmele de transport de persoane pentru eficienta in activitatea pe care o desfasoara. In stabilirea clasamentului final am analizat rezultatele financiare inregistrate in ultimul an fiscal incheiat, comparativ cu cele din anul precedent, si am realizat interviuri detaliate cu managerii companiilor din top, pentru a intelege care au fost deciziile strategice ce au stat la baza evolutiei rezultatelor financiare pe mai multe paliere (cifra de afaceri, profit, active, creante, datorii etc.).
 

Incepand de luna aceasta, va vom prezenta interviurile realizate cu finalistii competitiei „Cel mai eficient operator de transport persoane”, cu mentiunea ca o parte dintre informatii, care tin de „bucataria” interna a fiecarei companii, au ramas confidentiale.

Madcom DLS este una dintre companiile din top zece profit si cifra de afaceri, care si-a construit cifrele financiare pe transport intern. Firma opereaza zece trasee regulate si mai multe curse regulate speciale, pe acest segment fiind inregistrata si cea mai mare crestere din ultimii ani. Separat, in ultimul timp se primesc tot mai multe cereri si pentru curse ocazionale, pentru care se folosesc cu preponderenta masini noi – unul dintre motivele pentru care acest segment s-a dezvoltat semnificativ.
Ultima crestere consistenta a flotei a avut loc la finele lui 2014, cand au fost achizitionate 45 de microbuze si 40 de autobuze. Altfel, periodic se cumpara masini noi, de diferite capacitati, in functie de evolutia cererii de transport. „Principiul nostru – pe toate segmentele de activitate – este ca, daca un client vine si achizitioneaza o data un serviciu, sa ramana clientul nostru si pe mai departe“, a declarat Dinu Alexescu, proprietarul Madcom DLS.
Vehiculele de capacitate mica si medie sunt carosate de Pacific Tour, firma din grup care se ocupa cu activitatea de carosare. Indiferent de destinatia masinilor, se opteaza pentru cele mai bune echipari, atat din punct de vedere al confortului, cat si tehnic. Vehiculele folosite pe traseele regulate sunt si cele care se inlocuiesc cel mai des, pentru ca au un grad mai ridicat de uzura.

Siguranta, pe primul plan
Cazurile de accidente sunt foarte rare la Madcom DLS, dar chiar si asa sunt luate toate masurile de siguranta. Astfel, in fiecare dimineata, inainte de plecarea in cursa, soferii sunt testati cu etilotestul. In acelasi timp, un angajat este responsabil exclusiv cu verificarea respectarii timpilor de conducere si odihna pentru totii soferii companiei, nu doar pentru a nu primi amenda in caz de incalcare a prevederilor legale, ci si ca masura de siguranta. Si toate masinile din flota sunt monitorizate prin GPS. Soferii sunt instruiti periodic, iar in anumite cazuri chiar beneficiarul contractului de transport doreste sa se ocupe de cursurile de siguranta rutiera.

Eficientizarea costurilor
Carburantul se achizitioneaza in cantitati mari (aproximativ 220.000 l/luna), astfel ca discount-ul este foarte atractiv. Se merge doar pe varianta alimentarii de la pompa, iar gratie sistemului pe baza de inel, toate vehiculele din flota au o cantitate fixa de motorina pe care o pot utiliza. Odata cu scaderea pretului motorinei a scazut si costul cu carburantul, insa aceasta cheltuiala ramane in continuare una dintre principalele componente ale costului de operare, astfel incat trebuie atent monitorizata. La fel, pentru piese de schimb si consumabile a fost incheiat un contract avantajos cu furnizorii, gratie volumelor mari utilizate la flota de aproximativ 300 de vehicule.
Concomitent cu largirea parcului auto au fost angajati si soferi noi, in prezent numarul acestora ajungand la 310. „Salariile sunt bune, astfel ca rareori ne pleaca soferi la alte companii din tara. Intr-adevar, am avut destul de multe cazuri de angajati care au fost atrasi sa lucreze in strainatate sau la RATB. Chiar si atunci cand pleaca soferii, masinile nu raman trase pe dreapta, pentru ca toti cei cinci dispeceri ai companiei au permis categoria D si pot suplini lipsa acestora. De altfel, salariile sunt printre putinele elemente de cost unde nu facem reduceri pentru a optimiza costul de operare, pentru ca daca platesti putin nu vei avea oameni calificati. Mai mult, personalul administrativ primeste anual marire de salariu“, a precizat Alexescu.

Wi-fi pe toate vehiculele si in autogari
Madcom DLS dispune de sapte puncte de vanzare bilete, pe langa vanzarea la bordul vehiculelor. Numarul pasagerilor pe cursele regulate s-a mentinut relativ constant in ultimii ani, iar unul dintre motivele pentru care calatorii sunt fidelizati il reprezinta si echiparea tuturor vehiculelor din parc si a autogarilor cu Wi-fi. „La cursele regulate speciale,chiar daca distanta este mica, se sta mult timp in trafic. Si atunci multi pasageri lucreaza pe laptop. In ceea ce priveste traseele regulate, aici avem multi studenti, care utilizeaza foarte mult internetul.“ Pretul biletelor a fost mentinut neschimbat, iar recent, pe fondul reducerii TVA, a fost diminuat in consecinta.
Per total, 2016 este mult mai bun decat anul precedent, cresterea fiind obtinuta in special din cursele ocazionale si cele regulate speciale. Un motiv pentru cresterea transportului in conventie este faptul ca nu prea se mai gaseste local forta de munca, astfel ca angajatii sunt adusi de la distante mai mari la serviciu. Separat, au fost incheiate, desigur, si contracte noi. „Exista o presiune din partea clientilor pentru reducerea tarifului de transport, iar in aceste conditii ne indreptam cu aceeasi solicitare catre furnizori. Este adevarat ca o parte dintre beneficiari impun anumite conditii in ceea ce priveste vehiculele utilizate, chiar daca acest lucru implica sa plateasca putin mai mult, insa cei mai multi vizeaza exclusiv pretul“, a precizat proprietarul Madcom DLS.
Acesta recunoaste ca a primit indirect mai multe propuneri sa vanda compania pe care a infiintat-o in 1997, dar, oricat de tentante ar putea fi, nici nu se pune problema. „Este ca un copil pentru mine“, a subliniat Dinu Alexescu.

Articole similare

Ad