Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legea serviciilor de transport public local intra din nou pe consultare publica

Proiectul de modificare a legii 92/2007, prin care se doreste armonizarea legislatiei nationale cu prevederile regulamentului 1370, urmeaza sa intre iar in consultare publica, in conditiile aparitiei legii 225/2016, de modificare a legii cadru 51/2006. Proiectul se afla in lucru la MDRAP, va fi pus pe transparenta decizionala si se asteapta opinii din partea tuturor celor implicati, astfel incat sa poata fi finalizat in timp util inainte de expirarea programului de transport judetean in 2019. Un alt subiect „fierbinte“ este plafonarea tarifelor elevilor, metodologia de calcul fiind considerata nerealista de catre operatori, intrucat ii forteaza sa opereze sub costuri.
 

Legea serviciilor de transport public local, aflata in prezent in curs de elaborare si finalizare la Ministerul Dezvoltarii Regionale (MDRAP), este miza pentru viitorul multor afaceri de transport din tara. Aceasta ar trebui sa inlocuiasca actuala lege 92/2007, despre care inca de la momentul aparitiei ei s-a convenit ca are multe hibe, si care a generat de-a lungul timpului numeroase controverse in aplicare. Principala polemica a fost mereu aceea daca intre transportul local si cel judetean trebuie pus semn de egalitate sau nu si daca ultimul trebuie sa primeasca obligatia de serviciu de utilitate publica. Punctele de vedere sunt impartite in functie de interese si atat unii, cat si altii gasesc argumente in favoarea lor in textul de lege.
Prezent la conferinta Tranzit, Angel Ghiorgiu, sub-secretar de stat in MDRAP, i-a asigurat pe transportatori de tot sprijinul ministerului si i-a invitat la discutii, cu conditia ca punctele de vedere propuse sa fie clare si la obiect.
In elaborarea legislatiei trebuie aparate atat interesele operatorilor romani de transport, cat si cele ale calatorilor, a subliniat Vasile Toma, senator si membru in Comisia de Industrie si Servicii din Senatul Romaniei. Dupa ce va trece de dezbaterea publica, proiectul de lege va ajunge in parlament, la Comisia de Transport si la cea de Industrie si Servicii. „Invitam transportatorii sa vina cu amendamente obiective si concise, pentru a nu se pierde esenta. Legea 92 este contradictorie si de multi ani s-a simtit nevoia abrogarii si inlocuirii ei cu o lege mai buna. In ultimii 10 ani doar cateva consilii judetene din tara si-au angajat si format specialisti in transport. Din pacate, cele mai multe nu au specialisti, astfel ca am vazut numeroase interpretari ale legii, iar in final s-a ajuns in situatia in care unii reprezentanti ai consiliilor judetene au inteles legislatia in vigoare altfel decat Ministerul Transporturilor, care a stat intotdeauna la baza elaborarii cadrului legal in domeniu.“

ARR sau ANRSC?
Rezolutia Curtii Constitutionale intr-un proces deschis de o companie de transport din regiunea Moldova, care face o clarificare a termenilor „transport local“ si „transport judetean“, vine in sprijinul sustinatorilor ideii ca nu tot transportul judetean trebuie asimilat cu cel local si ca nu toate traseele …

Articole similare

Ad