Pana la finalizarea legii serviciilor de transport public local, asteptata de aproape opt ani, Ministerul Transporturilor (MT) si Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB) au castigat la Inalta Curte de Casatie si Justitie recursul impotriva deciziei de anulare a atribuirii traseelor dintre Bucuresti si localitatile din judetul Ilfov, care ar fi trebuit sa aiba loc in 2013. Astfel, AMTB trebuie sa reia procedura, conform legii, in termen de trei luni, dupa aprobarea acesteia de catre consiliul de conducere format din reprezentanti ai MT, Ministerului Dezvoltarii Regionale (MDRAPFE) si Primariei Capitalei.
Problema este ca trebuie tinut cont de regulamentul european 1370 in pregatirea noii atribuiri, pentru ca nu este exclusa varianta unor noi contestari. In cazul in care se va face o departajare in functie de vehicule, atunci ar fi corect (din punct de vedere moral) sa se tina seama de cele peste 100 de masini cumparate special pentru atribuirea precedenta si sa nu se impuna criterii noi, care sa impinga operatorii catre noi achizitii, mai ales ca nu exista nicio certitudine privind finalitatea procedurii.
Intre timp, planul de mobilitate elaborat la nivel national a identificat special pentru zona metropolitana Bucuresti oportunitatea dezvoltarii transportului de cale ferata, cu noduri multi-modale ce ar trebui construite la Chitila, Pantelimon si Popesti-Leordeni. In acelasi timp se discuta si despre reabilitarea liniei feroviare care traverseaza Capitala, cu punct de plecare in Gara de Nord. Este clar ca Bucurestiul ar trebui sa isi impinga liniile de transport public urban catre extremitati, pentru a se intalni cu nodurile intermodale de la periferie, insa acest lucru necesita investitii majore in infrastructura, astfel ca perspectivele nu sunt foarte incurajatoare. Desigur, si autoritatile locale/judetene se pot implica in construirea de terminale multimodale, pentru care pot primi finantare europeana, cu conditia sa se asigure acces la cel putin doua mijloace de transport diferite.
Pana se urnesc lucrurile la noi, baza pentru mobilitate in aria metropolitana a Capitalei ramane transportul rutier, pe care operatorii cu vechime in bransa il efectueaza de peste 20 de ani si pe care isi doresc sa il continue.