Operatorii de transport persoane au sistat cea mai mare parte a curselor, cu exceptia celor regulate speciale si a catorva judetene, pe care mai circula navetisti, si si-au trimis deja numerosi angajati in somaj tehnic. Nici conventiile nu sunt insa 100% sigure si depind de natura activitatii prestate de beneficiari. Interjudeteanul este oprit de mult, la fel si cursele ocazionale, iar peste toate problemele planeaza si incertitudinea viitorului transportului judetean dupa ridicarea starii de urgenta, in contextul abrogarii ordonantei 51/2019.
Operatorii de transport de persoane au avut abordari diferite raportat la situatia generata de pandemia Covid-19, cel putin intr-o prima etapa, in functie si de segmentul de transport deservit si de contextul geografic.
Astfel, Lutasin, din Suceava, si-a suspendat liniile judetene si interjudetene inca din 22 martie, desi ar mai fi fost cativa pasageri de transportat, dar, din dorinta de a nu-si expune soferii, administratorul Manuel Sincari a decis oprirea curselor. Au mai ramas doar conventiile. Cei mai multi soferi au intrat in somaj tehnic, iar daca acesta nu va fi acoperit de stat firma are resurse pentru plata lui pentru 30 de zile. „Chiar si dupa ce trecem de perioada aceasta, activitatea va fi reluata cu greu. Toate abonamentele eliberate deja catre elevi vor fi reportate pentru momentul reinceperii scolii, astfel ca pe liniile regulate nu se vor face incasari prea mari intr-o prima faza. Cursele turistice in zona Vatra Dornei au fost sistate in intregime inca de la inceputul lui martie, la fel si pachetele turistice vandute de agentia proprie, iar singurele care mai merg sunt conventiile, cu conditia ca fabricile din zona sa nu isi opreasca si ele activitatea”, a explicat Sincari.