Motorul electric central ZF CeTrax va intra in productia de serie in cel de-al treilea trimestru din 2020. Constructorul polonez Solaris a instalat deja CeTrax pe autobuzul cu intrare joasa Urbino 15 LE, iar alti producatori urmeaza sa il implementeze in perioada urmatoare. Astfel, dupa introducerea cu succes a axei electrice AxTrax AVE pentru autobuze urbane, ZF isi largeste oferta de solutii cu zero emisii prin punerea in productie a propulsorului electric CeTrax, care va fi fabricat la Friedrichshafen (Germania).
„Inceperea productiei de serie a motorului central electric confirma pionieratul ZF pe drumul catre electrificarea transportului urban. Faptul ca producatorii de autobuze opteaza pentru CeTrax ne incurajeaza ca suntem pe drumul cel bun”, a declarat Dr. Andreas Grossl, responsabil pentru Divizia de Sisteme de Axe si Transmisii pentru Autobuze si Autocare la ZF.
ZF CeTrax a fost prezentat prima data pe un autobuz de test, in 2017. Principiul de functionare este de tipul „plug-and-drive”, iar motorul poate fi instalat pe orice autobuz cu tren de rulare conventional. In plus, CeTrax poate fi operat cu baterii, in sistem troleibuz sau cu supercapacitori, precum si in combinatie cu celule de hidrogen. Astfel, este potrivit atat pentru dezvoltarea de modele noi de autobuze, cat si pentru montaj retrofit pe modele deja existente.