Primele efecte ale pandemiei Covid-19 s-au facut simtite inca de la inceputul acestui an, cand turismul dinspre Asia a scazut semnificativ. Operatorii europeni care asigurau transportul acestor turisti au fost afectati, o parte dintre vehicule fiind oprite in autobaze. Apoi, din cauza masurilor de carantina si restrictiilor de circulatie impuse incepand cu a doua jumatate a lui martie, cea mai mare parte a transportului de calatori a fost intrerupta. Cele mai afectate piete au fost cele cu volum mare de turisti: Spania, Franta, Italia, Marea Britanie etc. Din cauza intreruperilor din fluxul de aprovizionare cu piese si componente, dar si pentru a respecta masurile de izolare impuse de autoritati, constructorii de autobuze si autocare si-au oprit temporar activitatea, iar acum incearca sa isi revina treptat la normal, re-ajustand obiectivele la noile conditii.
Piata de transport calatori a fost serios afectata de pandemie, mobilitatea persoanelor fiind prima restrictionata in vederea stavilirii pandemiei. Cat va continua aceasta situatie depinde de decizia autoritatilor de relaxare a restrictiilor, dar nu numai. „Transportul de pasageri va fi influentat direct de frica cetatenilor. Vor mai trece cateva luni pana cand vom relua lungul drum spre normalitate. 2020 va fi un an foarte dificil, iar in 2021, daca vom avea gata un vaccin pentru Covid-19, lucrurile s-ar mai putea indrepta. Abia in 2022 ne putem astepta ca piata isi va reveni la nivelul din 2019. Clientii nostri sunt inca in expectativa, iar o evaluare mai clara a situatiei la nivel european ar putea fi facuta dupa jumatatea acestui an, cand vom vedea exact care va fi impactul asupra productiei”, a declarat Gotzon Gomez, director de export Irizar.