Operatorii europeni de transport ar putea economisi anual pana la 825 de euro din costurile cu carburantul pentru fiecare autoutilitara exploatata daca UE ar adopta, din 2020, limite mai stricte pentru emisiile de co2 pentru utilitarele usoare. Este concluzia unui raport realizat de Institutul de cercetare TNO, la cererea organizatiei T&E – Transport&Environment.
Autoutilitarele constituie una din sursele de emisii de gaze cu efect de sera cu cea mai rapida rata de crestere, cu 26%, intre 1995 si 2010. In prezent, emisiile autoutilitaror reprezinta 8% din totalul emisiilor din transportul rutier, cu tendinte de crestere. Studiul indica faptul ca o limita de 118 gr co2/km (in loc de 147 gr co2/km, cum prevede actuala propunere CE) ar reduce de doua ori volumul anual de emisii de co2. Costurile implementarii tehnologiilor ar fi compensate in trei ani, prin economia de combustibil.
In iulie 2012, CE a adoptat doua propuneri pentru limitele emisiilor de co2, pana in 2020, pentru automobile si utilitare usoare. Pentru autoutilitare a fost confirmata limita de 147 gr co2/km, mult mai putin restrictiva decat cea de 95 gr co2/km propusa pentru autoturisme, deoarece s-a tinut cont de faptul ca sunt mai grele si mai voluminoase.
Costul mediu anual al motorinei pentru o autoutilitara este de 2.400 de euro, ceea ce reprezinta cam o treime din costul total anual de utilizare. Raportul TNO arata ca, daca …