Iveco si Fiat Powertrain (FPT) Industrial au anuntat lansarea seriei de motoare Euro 6, folosind numai tehnologie SCR (reducere catalitica selectiva).
Astfel, noile propulsoare Cursor si Tector, destinate echiparii autotractoarelor si autobuzelor, vor beneficia de combustie imbunatatita si sistem de tratare a gazelor de evacuare optimizat. De altfel, conversia oxizilor de azot se realizeaza intr-un procent de nu mai putin de 95%. Eficienta sistemului SCR se datoreaza unui sistem performant de management al aditivului AdBlue: dozarea acestuia si controlul proprietatilor termice ale procesului de tratare.
La Euro 6, emisiile de oxizi de azot sunt reduse cu 80% comparativ cu Euro 5, iar emisiile de particule, cu 66%. In plus, introducerea limitarii privind numarul de particule emise va genera o reducere totala a acestora de 95%. De asemenea, a fost instalata si o limitare a emisiilor de amoniu.
Tehnologia Euro 6 propusa de Iveco si FPT Industrial este garantata sapte ani sau 700.000 km in cazul vehiculelor grele, si presupune un soft nou de diagnoza on-board.
„Am anuntat inca din aprilie 2010 ca putem obtine Euro 6 fara EGR (recircularea gazelor de esapament), bazandu-ne doar pe SCR, in vederea reducerii consumului de carburant pentru vehiculele grele, care parcurg mai mult de un milion de kilometri in decursul vietii. Este adevarat ca vehiculele echipate cu Euro 6 vor fi mai scumpe; tehnologia are pretul ei.
Tocmai de aceea vom introduce efectiv in piata noua motorizare atunci cand clientii nostri o vor solicita“, a declarat Alfredo Altavilla, CEO Iveco.
Noile motoare Iveco Cursor si Tector beneficiaza de sistem de combustie eficient, cu un nivel ridicat de presiune la cilindrul motorului si la duzele de injectie. Pentru a obtine aceste performante au fost aduse modificari designului carterului motorului si capului cilindrului. Ambele propulsoare dispun acum de ultima generatie common-rail, cu o presiune maxima pe duze de 2.200 bar. O unitate noua de control monitorizeaza parametrii de functionare ai motorului, precum si ai sistemului SCR.
In cazul motoarelor Cursor care au turbocharger cu geometrie variabila, unitatea electronica de control are rolul de a optimiza functionarea acestuia la turatii joase si de a creste eficienta franei de motor. In plus, toate motoarele dispun acum de o valva tip clapeta pentru activarea franei de motor, in vederea facilitarii regenerarii pasive a filtrului de particule. Iar performantele de franare sunt imbunatatite cu 30% comparativ cu motoarele Euro 5.
Pentru a preveni pierderile de ulei, ambele propulsoare sunt prevazute cu sisteme performante pentru separatia uleiului, astfel incat sa se arda o cantitate minima de ulei.
Seria de motoare Iveco Euro 6 este urmatoarea: Tector 4 (4 cilindri, 4,5 l, 160, 186 si 206 CP), Tector 6 (6 cilindri, 6,7 l, 220, 250, 280 si 320 CP), Cursor 9 (6 cilindri, 8,7 l, 310, 330, 360 si 400 CP), Cursor 11 (6 cilindri, 11,1 l, 420, 460 si 480 CP) si Cursor 13 (6 cilindri, 12,9 l, 410, 450, 500 si 560 CP).