Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul Renault Master va fi produs la fabrica Batilly din Franta

Incepand cu acest an, fabrica SoVAB (Société des Véhicules Automobiles de Batilly) din nord-estul Frantei va fi singura locatie din lume destinata fabricarii noului Master.
Fabrica, aflata anul acesta la cea de-a 30-a aniversare, s-a specializat de la inceput in producerea de vanuri mari. Intre 1980 si 1997, aici s-a fabricat prima generatie a modelului Master, iar din 1997 pana in prezent s-a construit cea de-a doua generatie, un model vandut in peste un milion de unitati in 45 de tari. Deja exista comenzi si pentru noul Master, care pana la sfarsitul lui 2010 va inlocui treptat versiunea curenta, data de la care modelele din cea de-a doua generatie nu se vor mai fabrica.
 

Alegand SoVAB, cu 2.399 de muncitori, Renault ramane cel mai mare angajator din sectorul privat din Meurthe-et-Moselle. In plus, alte 3.000 de locuri de munca din regiunea Lorraine sunt dependente in mod indirect de aceasta fabrica.
Renault a investit la Batilly 151 de milioane de euro in special in linii de productie capabile sa suporte dimensiunile noului Master. De exemplu, noul Master L4, a carui lungime de 6,848 m il face mai mare cu 2 m decat Grand Espace, poate fi fabricat aici. Investitii substantiale au fost facute si pe partea de asamblare de caroserii, instaland o linie complet noua cu 250 de roboti capabili sa produca cele 350 de variante ale noului Master. Modificari s-au facut si la vopsitorie, atat pentru a permite fabricarea noii versiuni L4, cat si pentru a putea aplica 120 de culori de contramarca. Renault a modificat linia de productie atat pentru a imbunatati conditiile de munca si pentru a face instalatiile mai eficiente (noile Master cu tractiune pe fata, dar si cele cu tractiune pe spate vor fi asamblate pe aceeasi linie), cat si pentru a optimiza calitatea. In plus, muncitorilor li s-au alocat 43.400 de ore de instruire, iar personalului de intretinere, alte 22.000 de ore.
Cléon, o alta uzina franceza din grup, va furniza toate motoarele noi, de tip 2,3 dCi (model M9T). Cu acest nou tip de motor, oferit in trei rate de putere (dCi 125 si dCi 150), consumul mediu de combustibil al noului Master va fi cu un litru/100 km mai mic decat al Master-ului din cea de-a doua generatie.

Articole similare

Ad