Cargobull Trailer Store, departamentul de vanzare de semiremorci rulate din cadrul Schmitz Cargobull Romania, a inregistrat cresteri ale vanzarilor de la un an la altul si se asteapta la un nou rezultat bun in 2013, in ciuda faptului ca numarul de unitati de pe stoc este mai mic decat cererea. Acest inconvenient ar putea fi insa depasit in a doua jumatate a lui 2014, cand ar trebui sa fie disponibile mai multe semiremorci de 4-5 ani – dat fiind faptul ca in 2010-2011 s-a reluat productia, dupa declinul pietei din 2009.
Asta insa daca transportatorii decid sa le returneze, pentru ca in ultimul timp, pe fondul crizei, se observa intentia lor de a le folosi timp mai indelungat.
Cargobull Trailer Store a vandut anul trecut 290 de semiremorci rulate (fata de 205 in 2011), din care 136 de prelate standard, 68 de frigorifice si 56 de versiuni mega (16 in strainatate).
Semiremorca standard cu prelata se vinde in continuare cel mai bine, insa in 2011 au fost la mare cautare si frigorificele, pana cand piata si-a facut plinul si cererea a inceput sa scada, si modelele mega, mai putin solicitate in 2012 pe fondul scaderii pietei auto, careia i se adreseaza cu precadere, dar si datorita cresterii vanzarilor de semiremorci mega noi, asa cum explica Emil Ionescu, manager used trailer in cadrul Cargobull Trailer Store.
Din punct de vedere al varstei, cel mai bine vandute sunt semiremorcile de patru ani, deoarece sunt inca in stare buna si pot fi si finantate pe trei ani, „dar, din pacate, e vorba de ani in care nu prea se mai producea nimic, din cauza scaderii drastice a pietei, deci sunt destul de greu de gasit. Si pentru semiremorci din 2004-2005 este cerere, dar si ele sunt rare, deoarece de doi ani rusii cumpara tot ce gasesc in Europa. In 2011 am avut putine semiremorci intoarse din trade-in, in 2012 am avut circa 70 de la edy Spedition si am mai gasit si pe piata libera, la firmele de leasing, circa 30 de unitati, dar cererea e mult mai mare.“
2013 a inceput relativ bine si a mers asa pana in martie, cand piata s-a oprit. De obicei se intampla insa asa, dupa cum constata Emil Ionescu, deoarece in primele luni vanzarile merg din inertie, in urma contractelor discutate din anul anterior. Primavara e mai linistita, vara, paradoxal poate, vanzarile cresc, iar toamna e sezonul de varf.
Pana la sfarsitul lui mai, Cargobull Trailer Store vanduse 114 semiremorci, din care 61 de prelate standard, 28 mega (10 Varios si 10 care au fost exportate in Olanda) si 17 frigorifice. Aceste rezultate sunt sub asteptari din cauza ca nu au putut fi onorate toate cererile, dar rezultate la fel de slabe s-au inregistrat in toate tarile din Europa Centrala si de Est, cu exceptia Ungariei, care are mereu stoc – probabil deoarece Waberer’s innoieste permanent flota si returneaza un numar mare de unitati – dar si pentru ca infrastructura sa este foarte buna, iar rusii si ucrainenii ajung usor acolo.
…