Distributia bauturilor racoritoare necesita o logistica foarte bine pusa la punct, flexibilitate in acoperirea fluctuatiilor de volum, dar si optimizarea costurilor, sub presiunea constanta de scadere a tarifelor. Asigurand distributia Coca-Cola pentru cinci judete-cheie plus Capitala, Aquila Prod Com opereaza o flota dedicata si ofera servicii logistice complete, fara a face rabat nici la calitate, nici la pret.
Cel mai mare client pentru Aquila Prod Com pe segmentul distributiei de bauturi ramane Coca-Cola. In prezent, grupul prahovean deserveste Bucuresti plus Ilfov (ultimul recent preluat si cu rol important in optimizarea activitatii), Constanta, Timisoara, Craiova si Cluj.
„Preluarea judetului Ilfov a fost strategica. Avand deja infrastructura pusa la punct in Capitala, am putut veni cu cea mai buna oferta, iar acum putem eficientiza si mai mult operatiunile in aceasta zona“, a explicat George Dragomir, director de flota Aquila.
Compania este specializata pe distributia de bauturi racoritoare, care este efectuata cu vehicule de pana la 12 t (Iveco, Isuzu, Mitsubishi, DAF si Volvo). Toate au fost configurate in functie de tipul de transport pe care il fac si sunt dotate cu prelate speciale pentru acces facil, rasteluri si podele inclinate pentru securizarea marii. In plus, vehiculele care transporta bulk sunt dotate cu lift pe spate, podele de acces facile pentru transpalet etc. Camioanele grele folosite la transportul de bauturi au ramas, si la Aquila, configurate pentru marfuri generale.
Servicii logistice complete pentru Coca-Cola
Pentru Coca-Cola se asigura servicii de depozitare, picuire marfa si livrare catre clientii finali, atat pentru retail, cat si pentru hipermarketuri si multinationale, cu o flota dedicata. In functie de tipul de distributie si de volume se folosesc diferite vehicule si caroserii. Marfa este transportata din fabrica la depozitele Aquila, de unde pleaca mai departe pe diferite canale. O situatie speciala este in cazul Timisoarei, unde distributia se face direct din fabrica pentru clientii „key-account“. In rest se trece prin depozit, grupul ploiestean asigurand si serviciile de dispecerat, preluare comenzi, pregatire marfa, livrare la clientul final, retur al paletilor/sticlelor.
Este adevarat ca producatorii prefera sa evite o dubla manipulare a marfii, dar acest lucru nu se poate face in toate locatiile. In cazul Coca-Cola acest lucru este si mai greu de realizat, din cauza volumelor mari distribuite in toata tara. Totusi, pentru livrarile catre marile lanturi de hipermarketuri expeditia marfii direct din fabrica reprezinta o solutie, mai ales pe timpul verii, cand dinamica este si mai accelerata.
Cum parteneriatul cu Coca-Cola este de lunga durata, dotarile si serviciile Aquila s-au „mulat“ pe nevoile de depozitare/transport si pe volumele de vanzari ale clientului. Suprafata de depozitare dedicata acopera in toata tara 15.000 m2, din totalul de peste 35.000 m2.
…