Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Numeroase inovatii asteapta sa-si faca debutul

ZF se pregateste de IAA Hanovra cu noutati atat la transmisii, cat si la axe si cateva componente de sasiu. Multe dintre acestea sunt inca in faza de testare, dar reprezinta viitorul in vederea eficientizarii activitatii de transport prin reducerea greutatii proprii a componentelor si sistemelor si diminuarea consumului de combustibil.

Cu un termen de intrare pe piata mai apropiat sau mai indepartat, ultimele inovatii ZF demonstreaza faptul ca tehnologia exista si asteapta sa fie si ceruta de industria de profil.
Ca orice producator care se respecta, ZF Friedrichshafen AG a organizat cu doua luni inainte de IAA Hanovra o conferinta de presa in care a anuntat noutatile cu care se va prezenta la targ. Acestea nu sunt putine si acopera atat segmentul transmisiilor, cat si axele si unele componentele de sasiu. Pe langa prezentarile tehnice, jurnalistii invitati la sediul din Friedrichshafen al producatorului german au avut posibilitatea de a testa vehicule echipate cu diferite sisteme pe un circuit special, dar si in conditii reale de trafic.

TraXon, viitoarea cutie automata ZF
Cuplul motor are un rol foarte important in functionarea optima a oricarui vehicul comercial. Tocmai de aceea, ZF propune noua cutie de viteze TraXon cu 12 sau 16 trepte, cu transmisie directa sau overdrive si cuplul motor crescut cu pana la 25% fata de actuala AS-Tronic. TraXon se foloseste impreuna cu axe mai lungi, scopul fiind de a reduce turatia motorului si a cuplului. Raportul de transmisie este si el foarte important, iar in cazul TraXon acesta este de 10,68 Nm/kg. Cu noua cutie de viteze s-a optimizat si zgomotul, care a fost redus de la 80 la 74 dB. Greutatea noii cutii de viteze este de 250 kg in configuratia cu un singur ambreiaj si fara retarder atasat. Comparativ cu AS-Tronic, TraXon este cu 45 mm mai scurta, arborele intermediar fiind dublu. In plus, poate prelua sarcini mai mari.
TraXon se ofera cu intarder integrat si circuit comun de ulei. Se va opta pentru cea de-a treia generatie de intarder, care este deja in productie cu AS-Tronic. Puterea de franare este de 4.000 Nm sau 500 kW. Noua transmisie are un potential de cuplu motor de pana la 4.000 Nm, au aratat reprezentantii ZF, numai ca deocamdata acesta nu este cerut pe piata. Se estimeaza insa ca in urmatorii 10-15 ani tendinta va fi de crestere a cuplului motor, astfel ca de pe acum se proiecteaza o noua familie de transmisii. In America de Sud se merge deja cu 72 t masa maxima a ansamblului.
Cum 90% din totalul comenzilor sunt pentru transmisia cu 12 trepte, aceasta va fi si prima care va fi intra in productie, urmand sa fie disponibila si varianta cu 16 trepte. Pentru autobuze va fi oferita doar cutia cu 12 trepte, complet automata. TraXon va fi pe piata din 2014. La inceput va merge in paralel cu AS-Tronic, in functie de reactiile utilizatorilor, dar intentia este ca aceasta perioada de tranzitie sa fie cat mai scurta.

Articole similare