La mijlocul lui iulie a avut loc finala romaneasca a concursului Scania Young European Truck Driver, castigata de Mihai Turdean, un tanar de 21 de ani din Sarmasu de Mures, care detine permis de conducere C+E de numai un an. Talentul mostenit de la tatal sau, sofer profesionist, pe care l-a insotit in curse de pe la 11 ani, dar si capacitatea de concentrare in conditii de stres maxim si caldura de 40O C, au contat mai mult decat experienta altor soferi ceva mai „batrani“ (daca putem spune astfel, tinand cont ca in competitie se pot inscrie numai soferi sub 35 de ani) si cu multe ore de conducere la activ.
De altfel, Turdean l-a intrecut in finala pe un concurent la fel de tanar – Adrian Mihail Neagu, de 21 de ani. Competitia a incins spiritele, atat datorita mandriei de a fi cel mai bun in aceasta meserie, cat mai ales premiilor puse la bataie: telefoane, computere, GPS, roviniete, motorina si prezenta la finala concursului mondial de la Södertälje, de la inceputul lui septembrie, al carui mare premiu este un autotractor Scania.
Spre deosebire de alte tari, unde finala Young European Truck Driver s-a facut doar in prezenta concurentilor si a insotitorilor lor, in Romania Scania a organizat un show in toata regula pe autodromul IFPTR din Targu Mures, care a reprezentat pentru doua zile capitala soferilor profesionisti.
Dificultatea principala a reprezentat-o partea de promovare a concursului. „Am incercat sa mergem in parcari mari si in punctele de frontiera sa distribuim pliante despre concurs. Am creat statii de inscriere la toate service-urile Scania din tara, am facut publicitate in revistele de specialitate, pe internet, forumuri etc. In final, am creat un call-center pentru a-i suna direct si a vorbi cu soferii despre concurs si a-i invita. A fost foarte greu, insa am fost multumiti sa avem circa 1.500 de cereri completate pe internet, egaland astfel Spania, unde concursul a ajuns la a cincea editie si sunt, totusi, 60 de milioane de locuitori. Din cele 1.500 de chestionare completate am validat 1034, restul neindeplinind conditiile concursului“, a declarat Mihai Pasol, director de Marketing si Comunicare Scania Romania.
Chestionarul de pe internet cuprindea 40 de intrebari si putea fi completat si in mai multe zile. Din analiza chestionarelor, s-au selectat 30 de semifinalisti, alti 10 urmand sa fie trasi la sorti din restul de pana la 1034 de invitati la Targu Mures. In final, au venit doar 16 dintre cei 30 de semifinalisti, ceilalti fiind trasi la sorti.
Pentru „ghinionistii“ care nu intrat in semifinala, Scania a organizat prima competitie de fotbal pentru soferii profesionisti.
De la eveniment nu puteau lipsi cateva camioane din cele care au impresionat la concursul de frumusete organizat de Scania anul trecut, printre care masina castigatoare – „tigrul“ lui Ost Transport din Arad, autotractorul Elinor&E, din Turda si camionul cu numarul patru din seria limitata de 100 Dark Amber, detinut de Gheorghe Vlase,