Gabor Sandor a subliniat inca o data important a pregatirii profesionale a angajatilor din transporturi, dar a atras atentia asupra faptului ca este dreptul angajatorilor sa organizeze iesirea din productie a soferilor cand cred ei ca e mai bine. „Noi suntem adeptii realizarii formarii profesionale in conditii de conformitate, raportate in primul rand la interesul angajatorilor, si avem o problema nu cu reglementarile, ci cu aplicarea lor, marcata de ambiguitati“, a punctat presedintele IFPTR.
In opinia sa, costurile cu pregatirea ar trebui sa poata fi suportate din impozitul pe profit, asa cum prevede legislatia privind formarea profesionala, dar prevederea trebuie transpusa si in Codul fiscal pentru a putea fi aplicata. „Autoritatile ar trebui sa sprijine operatorii onesti, nu sa alimenteze mereu ideea ca legislatia in transporturi se inventeaza pentru pirati.“
Sorin Sirbu s-a declarat de acord cu aceasta idee si, mai mult decat atat, a afirmat ca prin noua lege a transporturilor se va incerca si oferirea altor facilitati firmelor care trimit soferii la cursuri, pentru ca „nu vom reusi niciodata sa ne aliniem la standardele din Comunitate pana cand soferii, managerii si consilierii de siguranta rutiera nu vor fi lasati sa mearga la cursuri. De aceea, desi ni se pare ciudat ca autoritatea sa fie cea care solicita participarea la cursuri – in UE patronatele fac asta – noi consideram ca instruirea reprezinta calea cea mai ieftina de a creste productivitatea muncii.“