Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresteri de trafic pe toate segmentele

Traficul de containere a crescut cu circa 8% in prima parte a anului, insa Portul Constanta a pierdut statutul de hub la Marea Neagra pe acest segment. Desi la nivel global tranzitul de cereale nu inregistreaza cea mai buna perioada, lucru care a determinat si o scadere de 15% in portul romanesc pe primele sase luni din 2016, reprezentantii Administratiei Porturilor Maritime Constanta (APMC) se asteapta la o revigorare a acestui segment, Portul Constanta ramanand principala poarta de export a UE pentru cereale. Pana la finalul anului este de asteptat ca traficul total de marfuri sa inregistreze o crestere de aproximativ 2% fata de 2015, ajungand la peste 57 de milioane de tone.
 

Informatiile au fost expuse cu ocazia celei de a cincea editii a evenimentului Black Sea Ports&Shipping, ce a avut loc la finalul lui mai la Constanta. Cat priveste volumul de trafic, pe primul loc sunt cerealele, urmate de segmentul vrac lichid (petrol si produse derivate), de vrac solid (carbune, minereu, produse chimice, fertilizatori) si containere. „Daca vorbim de volumele totale de trafic, observam o scadere de 15% pe primele sase luni ale acestui an, cauzata in primul rand de traficul de cereale care a scazut consistent in primele trei luni. Totusi, pentru ca nu este o conjunctura cauzata de o productie mai mica, ne asteptam sa vedem o revigorare a traficului de cereale in partea a doua a anului“, a declarat Alexandru Craciun, directorul comercial al APMC.

Constanta pierde teren
Unul dintre segmentele aflate in crestere cu 8% in prima parte a anului este cel al containerelor. Totusi, dupa cum a afirmat Craciun, Portul Constanta nu mai are rol de hub la Marea Neagra, foarte multe containere ajungand aici deja pline. Inainte de 2008, navele mari veneau in Romania si lasau cea mai mare parte a marfii pentru regiunea Marii Negre, care apoi era distribuita cu feedere (nave mai mici de cargo) in celelalte porturi. „Am pierdut acest statut, zona de hub s-a mutat la intrarea in Marea Neagra. Tot mai mult distributia se face in porturile din regiunea Istanbulului, dar si in Pireu, portul cu un statut din ce in ce mai important“, a explicat oficialul APMC. Totodata, pe fondul cresterii dimensiunilor portcontainerelor, Stramtoarea Bosfor devine o zona din ce in ce mai ocolita. Acum, navele de mari dimensiuni care merg pe ruta China-Europa sau America-Europa au ca punct de descarcare porturile din Marea Mediterana, fara sa mai tranziteze Stramtoarea Bosfor si astfel sa mai plateasca taxe in plus ori sa fie impiedicate sa o tranziteze din cauza dimensiunilor.

Crestere de 2% pana la finalul anului
Anul trecut, Portul Constanta a atins un trafic total de marfa de 56,33 milioane de tone, iar pentru anul in curs este asteptata o crestere de 2%. Departe insa de maximul istoric de 63 de milioane de tone atins in 1988. „Pentru a ajunge la 100 de milioane de tone (indicatorul capacitatii maxime – ea fluctueaza in functie de modul de operare si de modul de afluire a marfii …

Articole similare

Ad