Piata de transport din Romania a inceput anul acesta sa dea semne de revenire, comenzile si preturile cresc usor, transportatorii au inceput sa-si faca planuri de viitor, iar unii dintre ei chiar cumpara camioane noi. Este si cazul Vlase Spedition, care de curand a achizitionat 15 Volvo FM cu cabina Globetrotter LXL, primele de acest fel livrate pana acum in Romania, special configurate pentru transportul de cereale si cu cisterne. Conform planurilor, flota companiei va fi marita si innoita anul acesta, dar achizitiile vor continua si anii urmatori.
Parteneriatul Vlase Spedition cu Volvo Trucks dureaza din 2002, cand compania a achizitionat doua camioane second-hand, folosite si in prezent. Livrarea celor 15 vehicule a fost personal supravegheata de Gheorghe Vlase, directorul companiei, care a mers pana la fabrica Tuve de la Göteborg, unde au fost fabricate multe dintre autocamioanele sale, inclusiv noile modele FM. Johan Jinhage, managerul fabricii Tuve, i-a inmanat oficial cheile noilor autocamioane, intr-o ceremonie care a avut loc in fata fabricii. Dupa incheierea ceremoniei, directorul firmei a vizitat centrul de testare Volvo, unde i-au fost prezentate istoria si echipamentele speciale de siguranta ale producatorului suedez, dupa care a testat, pe un circuit special, cateva dintre cele mai noi modele Volvo.
„Cand ne-am hotarat sa inlocuim parcul existent si sa ne extindem flota am lansat o cerere de oferta catre toti producatorii. Volvo ne-a prezentat cea mai completa oferta din punct de vedere al specificatiei tehnice, solutie financiare si disponibilitatii after-market. Ma astept sa cumpar nu doar un produs, ci o solutie totala de afaceri. Beneficiem de asistenta post-vanzare, contracte de service si Dynafleet“, a explicat Gheorghe Vlase.
Un vehicul perfect pentru aplicatii specializate
Cele 15 camioane sunt special configurate pentru transportul de cereale si cu cisterne. Vehiculele au cabina Globetrotter LXL cu doua paturi, motor de 11 l de 450 CP, doua rezervoare, ADR, priza de putere. Principalele directii de activitate ale companiei sunt transportul de produse vrac pe distante lungi, distributia de cereale si distributia de bunuri de larg consum. La inceput, cea mai mare parte a vehiculelor livrate acum va fi folosita pentru transporturile vrac de cursa lunga, deoarece acesta este un domeniu important pentru firma.
„Momentan avem cea mai mare flota de autocisterne din Romania. Anul acesta vrem sa o reinnoim cu 50 de autocamioane si sa ne extindem cu inca 50. In urmatorii patru ani, vreau sa inlocuiesc toate autocamioanele vechi si sa imi extind flota cu 50 de autocamioane pe an“, a afirmat Gheorghe Vlase.
Directorul companiei s-a convins in timp de performantele acestei marci. Astfel, s-a constatat ca, intr-o perioada de opt ani, un camion Volvo din cele detinute de companie parcurge aproximativ 800.000 km, dar costurile totale de intretinere pe aceasta perioada nu au depasit niciodata 10.000 de euro. Acest studiu a fost realizat luand in calcul 22 de autocamioane. „Am obtinut niste rezultate remarcabile, desi drumurile din Romania nu sunt in cea mai buna stare. Aceste rezultate le pun pe seama a doi factori: avem soferi foarte buni, iar autocamioanele Volvo au configuratii tehnice foarte reusite“, a concluzionat Gheorghe Vlase.