Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profitul a crescut, datoriile au scazut

Anul trecut, primele 250 de companii de logistica au totalizat o cifra de afaceri de aproape 1,3 miliarde de euro, cu 88 de milioane de euro mai mult decat in 2014. In crestere a fost si profitul, cu 6,6 milioane de euro mai mare decat acum doi ani, ajungand la 57 de milioane de euro. 2015 a fost un an mai bun decat cel anterior si pentruca majoritatea firmelor a reusit sa isi injumatateasca pierderile de la 7,1 milioane de euro la 3,4 milioane de euro. Si datoriile au fost mai mici decat in 2014 cu 11 milioane de euro, in timp ce valoarea activelor a fost anul trecut cu 24,9 milioane de euro mai mica decat in 2014.
 

Anul trecut volumele crescute de pe piata au adus rezultate bune si in cifrele de afaceri ale majoritatii companiilor de logistica de la noi.
Primele patru locuri in topul companiilor de logistica si expeditii care opereaza in Romania au fost pastrate de aceleasi companii ca si in 2014. Astfel, pe primul loc se afla Schenker Romtrans, cu o cifra de afaceri greu de atins, de peste 100 de milioane de euro, pe locul al doilea, Transmec Ro, cu peste 65 de milioane de euro, locul al treilea este ocupat de Gefco Romania, cu 64 de milioane de euro, iar pe patru este Gebrüder Weiss, cu aproape 48 de milioane de euro. DSV Solutions a cedat anul trecut locul cinci lui Kühne& Nagel. Daca in 2014 ambele companii aveau o cifra de afaceri de peste 39 de milioane de euro, anul trecut Kühne&Nagel si-a crescut cifra de afaceri cu sase milioane de euro, ajungand la peste 45 de milioane de euro, in timp ce DSV Solutions a inregistrat o crestere de „numai” cinci milioane de euro, ajungand la 44,5 milioane de euro.
Schenker Romtrans a inregistrat si cea mai mare crestere a cifrei de afaceri, de 13 milioane de euro, urmata de Gefco Romania si Transmec, fiecare avand in 2015 o crestere a cifrei de afaceri cu 12 milioane de euro fata de 2014.
Doar patru companii din Top 20 au inregistrat scaderi ale cifrei de afaceri anul trecut comparativ cu 2014. Cea mai mare scadere a avut-o All Cargo Express, cu o diferenta de circa doua milioane de euro, urmata de Karl Heinz Dietrich, cu circa 932.000 de euro mai putin ca in 2014, cargo-partner Expeditii, cu o diferenta de 626.285 de euro, si Step One Spedition, care a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri cu 325.925 de euro.

DB Schenker, prima si in Top Profit
Cat priveste profitul companiilor de logistica, pe primul loc se afla tot Schenker Romtrans, cu 3,5 milioane de euro, urmat de Gebrüder Weiss, cu doua milioane de euro, si Gefco Romania, la scurta distanta, tot cu putin peste doua milioane de euro. Surprinzatoare este recuperarea inregistrata de Gebrüder Weiss, care a ajuns acum pe locul al doilea in topul companiilor de logistica in functie de profit, in conditiile in care in 2014 s-a aflat pe locul al optulea. O crestere a inregistrat si DSV Solutions, care a urcat de pe locul al saptelea, ocupat in 2014, pe pozitia a cincea, cu un profit de 1,7 milioane de euro.
Cea mai mare crestere la capitolul profit a fost inregistrata anul trecut de Tibbett Logistics, de 1,4 milioane de euro, in conditiile in care in 2014 a inregistrat o pierdere de un milion de euro. Iar pe locul al doilea in topul acestor cresteri se afla Gebrüder Weiss, cu un profit mai mare decat in 2014 cu 821.107 euro. A treia mare crestere a profitului a fost inregistrata de European Logistics, cu 820.050 de euro.
De remarcat este iesirea din topul primelor 20 de companii de logistica in functie de profit a firmei Karl Heinz Dietrich, care a inregistrat un profit de numai 296.369 de euro.
Scaderi ale profitului au inregistrat si Timex Surveyors, cu o diferenta de circa 200.000 de euro, Transmec, cu 62.138 de euro, si All Cargo Expres, cu 56.145 de euro.

Sase companii au inregistrat pierderi prima data anul trecut
Cea mai mare pierdere anul trecut a fost inregistrata de WHS Logtrans, de 760.028 de euro, urmata de CETA, care a avut o pierdere de 387.938 de euro, si Gecko Business International, cu 276.818 euro.
Dintre primele 20 de companii de logistica ce au inregistrat cele mai mari pierderi anul trecut, cinci au obtinut cifre mai mici decat in 2014, printre care Gopet, care si-a re-dus pierderile cu circa 500.000 de euro si Innight Romania, cu o diferenta de aproape 200.000 de euro.
Sase dintre companiile aflate in Top Pierderi au inregistrat pierderi pentru prima oara anul trecut in ultimii patru ani. Printre acestea se numara Konkret Cargo, cu aproape 200.000 de euro, Medfreight, cu 117.116 euro, si Egetra Romania, cu 115.833 de euro.

Au crescut si investitiile
Cele mail multe firme de logistica au crescut anul trecut valoarea activelor detinute. Cea mai mare valoare a activelor a fost inregistrata de Karl Heinz Dietrich, cu 71 de milioane de euro, care explica, in mare parte, profitul mai mic inregistrat in 2015 comparativ cu anii anteriori, urmata de Schenker Romtrans, cu 65 de milioane de euro. Pe locurile 3-4 se afla Gebrüder Weiss, cu active in valoare de 25,7 milioane de euro, si Transmec, cu 25 de milioane de euro.
Daca primele cinci locuri din Top Active au ramas la fel ca anul trecut, de remarcat este cresterea valorii activelor detinute de OTZ Central, care a ajuns pe pozitia a opta in acest top, cu o valoare de 16 milioane de euro, cu opt milioane de euro mai mult decat in 2014. De fapt, aceasta este si cea mai mare crestere a valorii activelor comparativ cu 2014. A doua crestere de active apartine lui Karl Heinz, Dietrich cu aproape opt milioane de euro, iar pe locul al treilea se afla Transmec Ro, cu o crestere de patru milioane de euro.
Trei firme din Top active au inregistrat o scadere a valorii activelor anul trecut comparativ cu 2014. Cea mai mare scadere a fost inregistrata de firma Transfer International Spedition, cu o diferenta de 586.137 de euro, urmata de CETA, cu 326.286, si KLG Europe Logistics, cu 88.137 de euro.

DB Schenker are cele mai mari creante
Cat priveste diferenta dintre creante si datorii, cea mai mare valoare este inregistrata de Schenker Romtrans, cu 13,5 milioane de euro, urmat de Gefco Romania, cu 2,6 milioane de euro, si All Cargo Expres, cu 1,7 milioane de euro. KLG Europe Logistics si Kühne&Nagel au aproape aceeasi suma de recuperat dupa plata datoriilor, respectiv de 1,4 milioane de euro.
Cea mai mare crestere a acestei valori a fost inregistrata anul trecut de Kühne&Nagel, cu 1,5 milioane de euro, dupa ce in 2014 valoarea datoriilor era mai mare decat cea a creantelor cu 55.131 de euro. Pe locul al doilea in topul cresterilor valorii creantelor dupa plata datoriilor se afla DSV Solutions, cu circa un milion de euro, si UTI Logistics Romania, cu 900.788 de euro.
Cea mai mare scadere a acestei valori a fost inregistrata de Karl Heinz Dietrich, care a trecut de la cinci milioane de euro in 2014 la 885.625 de euro anul trecut.

Profitul a reprezentat 4,4% din cifra de afaceri
Primele 250 de firme de logistica au inregistrat o cifra totala de afaceri de circa 1,3 miliarde de euro, cu o medie de cinci milioane de euro pe companie. Cea mai mare parte a acestei cifre a fost realizata de primele 50 de companii, respectiv 72%, ce reprezinta 931 de milioane de euro, adica o medie de 18,6 milioane de euro pe companie. Urmatoarele 50 de companii din top au preluat doar 14% din total, respectiv 177 de milioane de euro, cu o medie de 3,5 milioane de euro pe companie. Companiile aflate pe locurile 101-150 au reusit anul trecut sa obtina 7% din total, cu o medie de 1,8 milioane de euro pe companie, iar urmatoarele 50 de firme au avut 4% din cifra de afaceri totala, cu un milion de euro pe companie. Numai 2% din cifra totala de afaceri a fost obtinuta de ultimele 50 de companii din Top 250, respectiv un total de 30 de milioane de euro, adica o medie de circa 600.000 de euro pe companie.
Cat priveste profitul obtinut in total de primele 250 de companii de logistica, acesta a fost de 57 de milioane de euro, cu o medie de 230.042 de euro/companie. Cel mai mare profit a fost obtinut de primele 50 de companii, respectiv 42 de milioane de euro, adica 74% din total. Urmatoarele 50 de firme au luat 17% din total, respectiv un total de 9,7 milioane de euro. Iar procentele incep sa scada foarte mult pe masura ce ne indepartam de primele locuri. Astfel, firmele aflate pe locurile 101-150 au realizat numai de 7% din totalul profitului, cu o medie de 79.916 euro/companie, pe cand urmatoarele 50 de firme au dat numai 2% din profitul total, cu o medie de 27.358 de euro/companie. Aproape nesemnificativ este profitul firmelor aflate pe locurile 201-250, care au obtinut o medie de 1.671 de euro/companie.
Primele 250 de companii de logistica si expeditii au inregistrat anul trecut active in valoare de 647 de milioane de euro, din care cea mai mare parte, 76%, apartine primelor 50 de companii. Companiile aflate pe locurile 51-100 au inregistrat active in valoare totala de 81,6 milioane de euro, respectiv 13% din total. Iar firmele aflate pe locurile 100-250 au avut active aproape nesemnificative, pornind de la 6% din total pentru companiile aflate pe locurile 101-150, pana la cele aflate pe ultimele 50 de locuri, care au avut active ce valoreaza numai 2% din total.
Pierderi au inregistrat numai 50 de companii din Top 250, cu un total de 3,4 milioane de euro, respectiv o medie de aproape 70.000 de euro/companie.
Datoriile pe care aceste firme le aveau anul trecut se ridicau la 354 de milioane de euro, cu o medie de 1,4 milioane de euro/companie. Cele mai mari datorii, respectiv 75% din total, le-au avut primele 50 de companii, cu o medie de 5,2 milioane de euro pe companie. Urmatoarele 50 de firme au avut datorii de 46,8 milioane de euro, respectiv 13% din total, iar datoriile firmelor aflate pe locurile 101-150 au fost de numai 7% din total, cu o medie pe companie de aproape 500.000 de euro.
Cat priveste diferenta dintre creante si datorii, se pare ca primele 250 de companii de logistica au inregistrat in total mai multe datorii decat creante, diferenta fiind de 33,6 milioane de euro, asta ca urmare a investitiilor mai mari facute constant. Primele 100 de companii, insa, au mai multe creante de recuperat de pe piata decat datorii. Astfel, la primele 50 de companii diferenta este de 40,4 milioane de euro in favoarea creantelor, iar la urmatoarele 50 de firme aceasta este de trei milioane de euro. Companiile aflate dupa locul 100 au inregistrat, insa, mai multe datorii decat creante. Cele mai putin datoare sunt firmele aflate pe locurile 101-150, cu un total de 1,4 milioane de euro. Urmeaza cele aflate pe locurile 151-200, cu datorii mai mari cu 9,3 milioane de euro fata de creante. Iar cea mai mare diferenta au inregistrat-o firmele aflate pe ultimele 50 de locuri, respectiv de 66 de milioane de euro.

Companiile din domeniul farmaceutic si depozitarii de cereale, in topul firmelor din domeniul depozitarii
In ceea ce priveste firmele ce au ca obiect de activitate depozitarea, pe primul loc in functie de cifra de afaceri se afla BLD Pharma, cu 41 de milioane de euro, care face comert cu produsele farmaceutice.
Pe locul al doilea se afla Eurosiloz, care se ocupa de comercializarea si depozitarea cerealelor, si care a inregistrat anul trecut venituri in valoare de 27 de milioane de euro, iar pe locul al treilea, CBA Nord Vest, care are, pe langa un spatiu de depozitare, un lant de magazine alimentare si nealimentare.
Pe primul loc in Top profit al companiilor de depozitare se afla dezvoltatorul de parcuri logistice Olympian Timisoara, cu 3,2 milioane de euro, pe locul al doilea se afla firma Delanav din Tulcea, cu 2,3 milioane de euro, iar pe locul al treilea Marsat SA din Roman, care se ocupa cu depozitarea si productia agricola in sectorul vegetal.
Cea mai mare pierdere anul trecut a fost inregistrata de Cer-Oil Carani, de 2,8 milioane de euro, firma care activa in domeniul agricol, aflata in procedura de insolventa. Pe locul al doilea la pierderi se afla OTZ Group Solutions, cu 2,5 milioane de euro, iar pe locul al treilea Cargill Cereale, cu o pierdere de doua milioane de euro.
Cat priveste activele companiilor din domeniul depozitarii, cea mai mare valoare a acestora a fost inregistrata anul trecut de ADM Romania Logistics, cu peste 50 de milioane de euro. Anul acesta, compania ce comercializeaza materii prime agricole la nivel mondial urmeaza a fi preluata de North Star Shipping, ce apartine grupului american ADM. Pe locul al doilea in Top Active se afla Eurosiloz, cu 21 de milioane de euro, ce opereaza in sectorul agricol (comercializarea si stocarea de cereale). Pe locul al treilea se afla BLD Pharma, cu active in valoare de 20 de milioane de euro, care opereaza reteaua de farmacii Bella Donna.

CFR SA – 24 de milioane de euro profit in 2015
In ceea ce priveste firmele care au ca domeniu de activitate manipularile, pe primul loc in functie de cifra de afaceri este compania feroviara de Stat, CFR SA, cu 239 de milioane de euro, realizata cu 21.695 de angajati. Pe locul al doilea se afla TTS SA, care ofera servicii multimodale in porturile Dunarene si in Portul Constanta, cu 72 de milioane de euro. Pozitia a treia este ocupata de MSC Romania Shipping, cu 51 de milioane de euro cifra de afaceri, care se ocupa cu manipularea, depozitarea si transportul containerelor, cu rute regulate din portul Constanta.
CFR SA este prima si in ceea ce priveste profitul inregistrat de aceste companii, cu un profit net de 24 de milioane de euro in 2015, urmata de Chimpex, cu 5,4 milioane de euro, si North Star Shipping, cu 5,3 milioane de euro.
Cea mai mare pierdere, de 4,5 milioane de euro, a fost inregistrata de compania Rail Cargo Logistics, care se ocupa de servicii de expeditii si manipulari in terminale feroviare.
Pe locul al doilea se afla Transbordare Vagoane Marfa, cu 1,7 milioane de euro, ce apartine grupului Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica. Compania se ocupa de transbordarea vagoanelor de marfa la frontiera UE cu Ucraina si Republica Moldova. Iar pe pozitia a treia la pierderi se afla Mammoet Wind, cu 722.232 de euro.

Articole similare

Ad