Bazele firmei austriece Auer au fost puse in 1925, insa procesul de resapare a fost demarat abia in 1935, iar acum Romania este prima tara aleasa pentru export.
Capacitatea de productie a fabricii din Salzburg este de 10.000 de unitati/an (in doua schimburi). Insa, in functie de cresterea exporturilor catre Romania, exista posibilitatea extinderii liniei de productie la 12.000-14.000 de unitati/an.
70% din anvelopele resapate de Auer cu benzi liniare se adreseaza vehiculelor de transport marfa (40% pentru aplicatii off-road si 60% pentru transport pe distante lungi), iar aproape 30%, celor de transport persoane.
Intr-un procent foarte mic, se resapeaza si pentru echipamente de constructii si terasiere.
„Carcasele sunt achizitionate de pe piata austriaca, insa acum si Gig Impex va fi un furnizor de carcase, iar pentru optimizarea transportului, in momentul aproviziona rii camioanele vor pleca incarcate cu carcase, iar la retur cu anvelope“, a mentionat Siegfried Wintersteller, director de productie Auer.
Pentru a ajunge in productie, fiecare carcasa trebuie sa treaca prin trei etape de verificare. Prima este realizata vizual, pentru a doua, carcasa este supusa unei presiuni de opt bari, iar in a treia faza de verificare, cu raze X, merg doar carcasele care au depasit primele teste.
Raportul durata de viata si pret este echilibrat, iar garantia oferita de producator este de trei ani, insa poate varia in functie de numarul kilometrilor rulati. Uzura benzii de rulare poate interveni si mai devreme de trei ani, dar si mai tarziu.
„In momentul de fata ne confruntam cu o criza a materiilor prime, din noiembrie si pana acum pretul cauciucului a crescut cu 25%, iar pana in vara previziunile au estimat inca o majorare de 10-15%“, a mai explicat Siegfried Wintersteller.
Dupa cativa ani, cand va fi pus pe picioare sistemul de distributie de anvelope resapate la noi din tara, Auer ar putea decide extinderea exporturilor si catre alte piete.