Asa cum, probabil, multi dintre dumneavoastra stiu, accesul la piata de transport era limitat in Grecia si nu se putea face decat prin cumpararea licentei de la o firma deja existenta. In aceste conditii, pentru ca transportatorii sa nu poata impune tarife prea mari, care ar fi dus inclusiv la scumpirea produselor la raft, guvernul a incercat sa protejeze populatia impunand un tarif maxim/km.
Dar, cum UE este impotriva practicilor care impiedica libera concurenta, a facut presiuni si a obtinut ca in Grecia sa fie votata de curand o lege referitoare la liberalizarea pietei de transport rutier de marfa. Conform acesteia, dispare pretul/km definit de guvern, tariful urmand sa fie stabilit de comun acord de transportator si beneficiar, si oricine poate intra pe aceasta piata daca are licente si dispune de un capital de 72.000 de euro pentru fiecare combinatie de 40 t – suma este mai mica pentru vehiculele mai usoare, conform unei liste anexate legii. Iar daca cineva nu poate oferi bani pentru capitalul companiei, poate contribui in loc cu licentele camioanelor, asa cum prevede aceeasi lista – masura a fost luata pentru a sprijini transportatorii individuali sa-si faca o firma chiar daca nu detin cash.
Din iulie 2013, licentierea va fi disponibila pentru oricine in schimbul a 1.200 de euro, dar cu obligativitatea de a detine camioane Euro 5. Astfel, liberalizarea completa a pietei de transport rutier din Grecia va incepe in iulie 2013.